Zdjęcia reklam domagały się organizacje LGBT+ oraz organizacje zajmujące się zdrowiem i chorymi na AIDS – informuje dziennik „The Guardian”.
Reklamy, które zniknęły z Facebooka po cichu, zawierały nieprawdziwe informacje o tym o tym, jakoby niektóre leki antywirusowe stosowane u osób zarażonych wirusem HIV powodowały uszkodzenia nerek oraz wątroby.
CZYTAJ TAKŻE: Facebook idzie na rekord. Wyciek danych 267 mln użytkowników
Akcja firm prawniczych skierowana była przeciwko m.in. lekowi Truvada amerykańskiej firmy farmaceutycznej Mylan, należącej do koncernu Gilead Sciences. W reklamach sugerowano, że lek jest niebezpieczny, i zachęcano przyjmujących go pacjentów do dołączenia się do pozwu zbiorowego przeciwko Mylan – informuje BBC.
Jednak zdaniem działaczy oraz lekarzy lek jest nie tylko bezpieczny, ale także bardzo skuteczny w terapii antywirusowej u osób zarażonych HIV-1 i HIV-2 oraz wirusem zapalenia wątroby typu B.