Facebook odporny na bojkot? Akcje znów rosną

Po nerwowym tygodniu, kiedy kolejne firmy ogłaszały wycofanie się z płatnego reklamowania w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku, jego prezes Mark Zuckerberg może już chyba odetchnąć z ulgą.

Publikacja: 30.06.2020 22:56

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Foto: bloomberg

We wtorek kurs akcji największego portalu społecznościowego wzrósł o 2,3 proc. Akcje Facebooka odrobiły już większość strat od koszmarnego piątku, kiedy kurs spadł ponad 8 proc. na wieść o przyłączeniu się do bojkotu koncernu Unilever, a zaraz potem innych potęg, jak Coca-cola i Starbucks.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe mają kłopot. Bojkot wielkich marek

Wycofywanie się reklamodawcy tłumaczą „powszechnością hejtu” w mediach społecznościowych i „wiadomościami podżegającymi do przemocy”. Szczególnie mocno uderzano w Facebooka, który odmawiał oznaczania treści tego typu, podczas gdy Twitter już to robi.

Bojkot reklamodawców, odbywający się pod hasztagiem #StopHateforProfit, zaczął przynosić efekty. Mark Zuckerberg zapowiedział zakaz reklam zawierających rasistowskie treści lub podżegające do nienawiści z powodu rasy, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej, religii czy statusu imigracyjnego. Serwis ma też oznaczać potencjalnie krzywdzące lub zwodzące użytkowników posty. Inwestorzy giełdowi liczą najwyraźniej na wygaszenie konfliktu po tych ustępstwach.

Facebook, do którego należy też Instagram, jest drugim co do wielkości graczem na amerykańskim rynku reklamy internetowej, zaraz po Google. W zeszłym roku zarobił na całym świecie na reklamach 69,7 miliarda dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zwolnił pracownika po dyskusji o Black Lives Matter

Pierwszą dużą marką, która postanowiła zbojkotować reklamy na Facebooku był The North Face, znany producent odzieży sportowej.

We wtorek kurs akcji największego portalu społecznościowego wzrósł o 2,3 proc. Akcje Facebooka odrobiły już większość strat od koszmarnego piątku, kiedy kurs spadł ponad 8 proc. na wieść o przyłączeniu się do bojkotu koncernu Unilever, a zaraz potem innych potęg, jak Coca-cola i Starbucks.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe mają kłopot. Bojkot wielkich marek

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
iPhone jak Windows w latach 90. Apple pozwany za monopol
Globalne Interesy
Microsoft ściąga guru sztucznej inteligencji. Chce być numerem 1
Globalne Interesy
USA uderzą w chińskich producentów chipów. Tym razem Huawei się nie wywinie?
Globalne Interesy
Słynna Encyklopedia Britannica warta miliard dolarów. Nowe technologie i giełda
Globalne Interesy
Nvidia stworzyła najpotężniejszy chip. Ma zrewolucjonizować sztuczną inteligencję