Facebook chce stworzyć konkurencję dla YouTube

Największy serwis społecznościowy poinformował, że wprowadza nową sekcję z muzycznymi wideo. Na początek ma być dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, ale za to od razu w aplikacji mobilnej na urządzeniach z Androidem oraz iOS i na desktopach w serwisie uruchamianym z poziomu przeglądarki internetowej.

Publikacja: 02.08.2020 16:13

Szef Facebooka Mark Zuckerberg wchodzi teraz na rynek muzyczny

Szef Facebooka Mark Zuckerberg wchodzi teraz na rynek muzyczny

Foto: Bloomberg

Nowa oferta platformy społecznościowej, która ma być konkurencją dla należącego do Google YouTube, to efekt współpracy z wytwórniami Sony Music, Universal Music Group oraz Warner Music Group a także wytwórniami niezależnymi i artystami.

Facebook informuje, że w jego nowym serwisie będzie można uzyskać dostęp do ekskluzywnych filmów, które nie będą publikowane nigdzie indziej. Portal zapowiada też premiery wideoklipów uznanych artystów w nowym serwisie.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook na wojnie ze skrajną prawicą. Kim są „Dumni chłopcy”?

Nowa oferta Facebooka będzie znajdować się w Facebook Watch, pogrupowana w sekcjach takich jak: styl, artysta i nastrój, a także na oficjalnych stronach samych wykonawców.

Portal społecznościowy podpisał licencję na udostępnianie twórczości taki artystów jak m.in. Anitta, Blake Shelton, Bob Marley, Diplo, Elton John, Jonas Brothers, Josh Groban, Keith Urban, Maren Morris, Marvin Gaye, Miley Cyrus oraz Nicki Minaj. Poza tym współpracę z Facebookiem rozpocząć ma znana w USA celebrytka i youtuberka Lele Pons oraz J. Balvin, jednym z najlepiej sprzedających się artystów muzyki latynoskiej i reggaeton, sprzedając ponad 35 milionów płyt na całym świecie – informuje CNN.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zwolnił pracownika po dyskusji o Black Lives Matter

Na początek oferta Facebooka jest dostępna od 1 sierpnia dla klientów w USA. Pełen katalog utworów i filmów ma być dostępny w ciągu kilku tygodni – informuje „Variety”. Na razie nie będzie można tworzyć własnych list ani personalizować konta. Jednak z czasem – zapewnia Facebook – będą dodawane kolejne opcje, ułatwiające użytkownikom nawigowanie w nowej zakładce.

Nowa oferta platformy społecznościowej, która ma być konkurencją dla należącego do Google YouTube, to efekt współpracy z wytwórniami Sony Music, Universal Music Group oraz Warner Music Group a także wytwórniami niezależnymi i artystami.

Facebook informuje, że w jego nowym serwisie będzie można uzyskać dostęp do ekskluzywnych filmów, które nie będą publikowane nigdzie indziej. Portal zapowiada też premiery wideoklipów uznanych artystów w nowym serwisie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów