Niewielki kanadyjski startup „Prepear”, który stworzył aplikację mobilną pozwalającą na korzystanie z bogatej bazy przepisów kulinarnych, planowanie posiłków oraz układanie list zakupów, ma kłopoty. Apple uznało, że logo firmy – gruszka, jest za bardzo podobne do jego jabłka i szkodzi tej marce.
CZYTAJ TAKŻE: Apple pozwane w Chinach. Za… kradzież technologii
Kanadyjski startup poinformował, że amerykański gigant wystosował pozew, domagając się od Kanadyjczyków by zmienili swój logotyp. Prepear nie ma jednak zamiaru się ugiąć a nawet wystosowali specjalną petycje na Change.org, która wzywa Apple do zaprzestania nękania wszystkich firm, które mają w swoim logotypie owoce. To nie pierwszy pozew amerykańskiego koncernu przeciwko firmie z owocem w logotypie. Wiele z tych spraw zakończyło się zmianą logotypów mniejszych firm, które godziły się na dyktat koncernu w obawie przed długim i kosztownym procesem. Kanadyjczycy nie zamierzają podzielić ich losu. Russell Monson, współzałożyciel firmy zatytułował petycję „Ocal gruszkę przed jabłkiem” (Save the Pear from Apple).
Petycja cieszy się spora popularnością. Podpisało ja już ponad 25 tys., osób a Prepear liczy na to, że nagłośnienie pozwu sprawi, że Apple się zreflektuje i go wycofa. Kanadyjczyków nie stać na proces, a ich zasoby finansowe już teraz są dość ograniczone.