Netflix idzie jak burza. Zaoferuje gry w abonamencie

Streamingowy gigant wkracza na rynek gier. Zacznie od zaoferowania produkcji mobilnych w ramach abonamentu.

Publikacja: 21.07.2021 13:09

Netflix idzie jak burza. Zaoferuje gry w abonamencie

Foto: Bloomberg

O tym, że Netflix chce wejść w gry, mówiono już od pewnego czasu. Teraz, przy okazji publikacji wyników kwartalnych, amerykańska firma oficjalnie potwierdziła te informacje. Początkowo zamierza skupić się na produkcjach mobilnych.

„Gry będą objęte abonamentem Netflix bez dodatkowych kosztów, podobnie jak filmy i seriale. Początkowo skupimy się przede wszystkim na grach na urządzenia mobilne. Jesteśmy podekscytowani naszymi filmami i serialami telewizyjnymi i spodziewamy się (…) wzrostu we wszystkich kategoriach naszych treści. Uważamy, że nadszedł właściwy czas, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak nasi członkowie cenią gry” –  napisał Netflix w liście do inwestorów.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TVN przejęty? Powstanie potężny rywal Netflixa

Można śmiało założyć, że gry mobilne to dopiero pierwszy krok Netflixa na tym rynku. Jeśli biznes będzie się dobrze rozwijał, to zapewne firma poszerzy ofertę. Póki co zatrudnia specjalistów od gier. Kilka dni temu do Netflixa dołączył Mike Verdu, który w przeszłości był związany był między innymi z koncernem Electronic Arts, gdzie zarządzał sekcją produkcji mobilnych. W Netflixie  będzie pełnił funkcję wicedyrektora ds. projektowania gier.

Czy wejście amerykańskiego koncernu w gry będzie skutkować przejęciami podmiotów z tej branży? –  Istnieje taka możliwość, gdy przejęcie studia dałoby możliwość wykorzystania efektu synergii, tzn. na przykład zrobienie serialu na Netflixie bazującego na historii opowiedzianej w popularnej grze i na odwrót – mówi „Rzeczpospolitej” Maciej Kietliński, ekspert z Noble Securities.

Netflix współpracuje m.in. z CD Projektem. Stworzył już serial, bazujący na książkach Andrzeja Sapkowskiego, na fundamencie których wcześniej CD Projekt stworzył serię swoich flagowych gier. Sprzedały się już w ponad 50 mln egzemplarzy.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix chce skończyć z dzieleniem się kontem. Traci na tym miliardy

Netflix jest operatorem globalnej platformy streamingowej.  Liczba płatnych abonentów w grupie zwiększyła się w II kwartale 2021 r. o 1,54 mln, przekraczając 209 mln osób. Pod tym względem spółka przekroczyła oczekiwania –  serwisu Street Account prognozował wzrost liczby klientów o niespełna 1,2 mln osób. Z kolei przychody koncernu wyniosły 7,34 mld dolarów i były zgodne z oczekiwaniami.

O tym, że Netflix chce wejść w gry, mówiono już od pewnego czasu. Teraz, przy okazji publikacji wyników kwartalnych, amerykańska firma oficjalnie potwierdziła te informacje. Początkowo zamierza skupić się na produkcjach mobilnych.

„Gry będą objęte abonamentem Netflix bez dodatkowych kosztów, podobnie jak filmy i seriale. Początkowo skupimy się przede wszystkim na grach na urządzenia mobilne. Jesteśmy podekscytowani naszymi filmami i serialami telewizyjnymi i spodziewamy się (…) wzrostu we wszystkich kategoriach naszych treści. Uważamy, że nadszedł właściwy czas, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak nasi członkowie cenią gry” –  napisał Netflix w liście do inwestorów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny