Naukowcy z Oxfordu: Gry wideo nie mają związku z agresją wśród nastolatków

Pixabay

Opinia, że brutalne gry wideo przyczyniają się do wzrostu agresji w świecie rzeczywistym jest popularna wśród nauczycieli i rodziców. Profesor Andrew Przybylski uważa, że nie ma tak naprawdę powodów do obaw.

Naukowcy z Oxfordu wykorzystali połączenie subiektywnych i obiektywnych danych do pomiaru agresji i przemocy wśród nastolatków w grach. W przeciwieństwie do wcześniejszych badań na ten temat, które w dużej mierze opierały się na danych pochodzących od nastolatków, w badaniu wykorzystano informacje od rodziców i opiekunów.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo ogłupiają? Polscy naukowcy: Wręcz przeciwnie

Autorzy badania twierdzą, że uprzedzenia naukowców mogły mieć wpływ na wcześniejsze badania na ten temat i zniekształcić nasze rozumienie wpływu gier wideo.

Chociaż nie znaleziono związku pomiędzy graniem w gry wideo a agresywnym zachowaniem nastolatków, badacze podkreślają, że nie oznacza to, iż niektóre sytuacje w grach nie wywołują u graczy gniewnych reakcji.

W ramach badania nastolatkowie wypełniali kwestionariusze dotyczące ich osobowości i zachowań związanych z grami. Ich opiekunowie odpowiadali na pytania dotyczące agresywnych zachowań dzieci.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sieć Walmart znalazła skuteczny sposób na złodziei

Amerykańska sieć handlowa Walmart instaluje w swoich sklepach system kamer wyposażonych w sztuczną inteligencję ...

Najnowszy hit w biznesie: nadciągają chmury hybrydowe

Rozwiązania typu cloud upowszechniają się. Tempo rozwoju jeszcze przyspieszy dzięki modelom hybrydowym. Taka elastyczność ...

Można już wymieniać kości. Polskie żebro 3D robi furorę

W klinice Tokuda Hospital w Sofii chirurdzy wszczepili pacjentowi wykonany w technologii druku 3D ...

Oszczędne monitory z odpadów przyszłością elektroniki

Holenderska firma Philips pokazała w Warszawie swój proekologiczny monitor skonstruowany w 85 proc. z ...

Polskie startupy wreszcie rozpychają się na świecie

Polska technologia pomoże Brytyjczykom walczyć z mową nienawiści, a Amerykanom z gangami. Z kolei ...

Smartfony i popyt z Azji pociągną polskich producentów gier. Branża wciąż kwitnie

Większość notowanych na warszawskiej giełdzie producentów gier w ubiegłym roku potaniała, to wciąż rządzą ...