W niespełna 10 godzin gra „Lust from Beyond” z portfela Movie Games osiągnęła w serwisie Kickstarter zakładany podstawowy cel finansowy. Ten psychologiczny horror nawiązuje do poprzedniego projektu „Lust for Darkness”, na który zbiórka też odbywała się w ramach kampanii crowdfundingowej. Wtedy koszty produkcji gry zwróciły się już w 24 godziny po premierze. Jej twórcy liczą, że historia się powtórzy.
W finansowanie społecznościowe mocno wierzy też WarSaw Games, który rozpoczął kampanię projektu „Counter Terrorist Agency”. Ze zbiórki, która ruszyła pod koniec kwietnia i prowadzona będzie przez 30 dni, spółka chce pozyskać 10 tysięcy dolarów kanadyjskich.
Zbiórki pod lupą
– „Counter Terrorist Agency” to nasza pierwsza kampania na tej platformie, ale już widzimy w tym spory potencjał. Po zaledwie dwóch dniach kampania została sfinansowana niemal w 50 proc. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że przy kolejnych planowanych projektach również skorzystamy z możliwości, jakie ona daje – mówi Tomasz Róziecki, współzałożyciel WarSaw Games.
Kilkunastoma udanymi zbiórkami może pochwalić się PlayWay. – Planujemy w tym roku jeszcze pięć zbiórek, zarówno dla gier komputerowych, jak i planszowych – zapowiada prezes Krzysztof Kostowski.