Polski rynek gier będzie miał w tym roku wartość ponad 2,2 mld zł. Krajowi producenci patrzą jednak zdecydowanie szerzej i gros swoich przychodów osiągają ze sprzedaży na rynkach zagranicznych. W najbliższych tygodniach polskie studia wypuszczą w świat kilkanaście ciekawych tytułów. Ambitne plany ma m.in. Games Operators. Jedna z jego gier kilka dni temu już trafiła do sprzedaży.
– „Radio Commander” powstało na podstawie mojego pomysłu. W ciągu pierwszej doby sprzedało się prawie 10 tys. egzemplarzy, a nasze nakłady już się zwróciły. Gra ma bardzo dobre oceny: niemal 90 proc. recenzji na Steamie jest pozytywnych – mówi Bartek Gajewski, prezes i założyciel Games Operators.
CZYTAJ TAKŻE: Czy sztuczna pszczoła wygra z zombie
„Radio Commander” to gra strategiczna, osadzona w klimacie wojny w Wietnamie. Gracz dowodzi swoimi jednostkami na polu bitwy. Raporty docierają do niego za pomocą realistycznych komunikatów radiowych, nadawanych przez jednostki biorące udział w walce.
– Przed nami pracowite miesiące, praktycznie co miesiąc zamierzamy wypuszczać nową grę. Wśród nich jest „Counter Terrorist Agency”. Jej wskaźniki sugerują, że ta premiera będzie równie udana. Powinna trafić na rynek pod sam koniec listopada – zapowiada prezes Gajewski. Z kolei na luty przyszłego roku zaplanowano największą premierę studia, czyli „112 Operator”. To kontynuacja flagowej produkcji „911 Operator”.