Huawei dostarczy i zintegruje systemy IT Plusa i Cyfrowego Polsatu

Polkomtel (operator sieci Plus) i Cyfrowy Polsat poinformowały, że w ramach dalszej integracji operacyjnej grupa wdroży nowy zintegrowany system sprzedaży, obsługi klienta oraz konwergentny system rozliczeniowy dla produktów i usług.

Dwuletni projekt (wartości inwestycji nie podano) będzie realizowany we współpracy z chińską firmą Huawei, która dostarczy systemy informatyczne i jako integrator będzie odpowiedzialna za ich wdrożenie.

W ten sposób grupa ma dostać do dyspozycji jedno spójne i efektywne narzędzie pozwalające na zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem we wszystkich kanałach kontaktu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe zamówienia Polkomtela i Cyfrowy Polsatu pomogą Midasowi; LTE w hurcie tanieje

Zastosowany system ma umożliwić firmom lepsze, prostsze i efektywniejsze zarządzanie sprzedażą, a także pozwolić jej reagować na wydarzenia rynkowe: szybciej wprowadzać nowe produkty i usługi.

Stworzony zostanie centralny katalog usług i produktów Grupy z jednym, spójnym i efektywnym, wspólnym rozwiązaniem sprzedażowym dla wszystkich kanałów kontaktu z klientem.

Klienci otrzymają dzięki temu pełną i kompleksową informację o ofercie Grupy w każdym punkcie kontaktu, a także swobodę i elastyczność w poruszaniu się i wyborze pomiędzy dowolnym, najbardziej odpowiadającym im kanałem sprzedaży.

Grupa liczy, że nowa platforma IT skróci czas obsługi i ułatwi proces zakupu produktów i usług, co powinno wpłynąć na efektywność sprzedaży.

– Projekt będziemy realizować przez dwa lata, a jego koszty zostały rozłożone na czas całego wdrożenia i zostały ujęte we wcześniej komunikowanych planach inwestycyjnych Grupy Cyfrowy Polsat zakładających wydatki na CAPEX na poziomie nie wyższym niż 10 proc. przychodów Grupy – zapowiada Jacek Felczykowski, członek zarządu Polkomtelu odpowiedzialny za obszar techniki i IT.

– Potencjalne oszczędności pochodzące z zastąpienia dotychczasowych systemów nowym rozwiązaniem będą widoczne po zakończeniu wdrożenia.

W 2014 roku integrację systemów sprzedażowych Plusa i Cyfrowego Polsatu przeprowadzało Asseco Poland. Wówczas integrator wykorzystał istniejące rozwiązanie Cyfrowego Polsatu.

– wsp. ziu

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CD Projekt wyprzedził PKO BP. Jest już największą spółką na giełdzie

Podczas dzisiejszej sesji kapitalizacja producenta gier przekroczyła 27 mld zł, a wycena największego polskiego ...

Ze zgliszczy wyłonią się nowi tech-giganci. Kogo typują eksperci

Epidemia koronawirusa znokautowała rynek młodych, innowacyjnych firm oraz finansujących ich funduszy. Ale kryzys może ...

„100 innowacji stulecia”. Przyszłość w telemedycynie i dronach

Ponad 90 proc. Polaków pozytywnie ocenia nowe technologie w medycynie. Trwająca pandemia uświadomiła nam, ...

O tych ludziach robi się głośno. Technologiczni miliarderzy z Chin

W tegorocznym zestawieniu najbogatszych Chińczyków najwięcej przedstawicieli pochodzi z branży technologicznej. To może być ...

Porsche inwestuje w startup, który zrewolucjonizuje nocną jazdę

Porsche zainteresowane jest stworzoną przez izraelski start-up TriEye kamerą, która dzięki technologii bliskiej podczerwieni ...

Indie wyślą w kosmos robota-kobietę

Indie planują wysłać w kosmos „kobiecego” robota humanoidalnego o nazwie Vyommitra. Bezzałogowa misja może ...