Huawei dostarczy i zintegruje systemy IT Plusa i Cyfrowego Polsatu

Polkomtel (operator sieci Plus) i Cyfrowy Polsat poinformowały, że w ramach dalszej integracji operacyjnej grupa wdroży nowy zintegrowany system sprzedaży, obsługi klienta oraz konwergentny system rozliczeniowy dla produktów i usług.

Dwuletni projekt (wartości inwestycji nie podano) będzie realizowany we współpracy z chińską firmą Huawei, która dostarczy systemy informatyczne i jako integrator będzie odpowiedzialna za ich wdrożenie.

W ten sposób grupa ma dostać do dyspozycji jedno spójne i efektywne narzędzie pozwalające na zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem we wszystkich kanałach kontaktu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe zamówienia Polkomtela i Cyfrowy Polsatu pomogą Midasowi; LTE w hurcie tanieje

Zastosowany system ma umożliwić firmom lepsze, prostsze i efektywniejsze zarządzanie sprzedażą, a także pozwolić jej reagować na wydarzenia rynkowe: szybciej wprowadzać nowe produkty i usługi.

Stworzony zostanie centralny katalog usług i produktów Grupy z jednym, spójnym i efektywnym, wspólnym rozwiązaniem sprzedażowym dla wszystkich kanałów kontaktu z klientem.

Klienci otrzymają dzięki temu pełną i kompleksową informację o ofercie Grupy w każdym punkcie kontaktu, a także swobodę i elastyczność w poruszaniu się i wyborze pomiędzy dowolnym, najbardziej odpowiadającym im kanałem sprzedaży.

Grupa liczy, że nowa platforma IT skróci czas obsługi i ułatwi proces zakupu produktów i usług, co powinno wpłynąć na efektywność sprzedaży.

– Projekt będziemy realizować przez dwa lata, a jego koszty zostały rozłożone na czas całego wdrożenia i zostały ujęte we wcześniej komunikowanych planach inwestycyjnych Grupy Cyfrowy Polsat zakładających wydatki na CAPEX na poziomie nie wyższym niż 10 proc. przychodów Grupy – zapowiada Jacek Felczykowski, członek zarządu Polkomtelu odpowiedzialny za obszar techniki i IT.

– Potencjalne oszczędności pochodzące z zastąpienia dotychczasowych systemów nowym rozwiązaniem będą widoczne po zakończeniu wdrożenia.

W 2014 roku integrację systemów sprzedażowych Plusa i Cyfrowego Polsatu przeprowadzało Asseco Poland. Wówczas integrator wykorzystał istniejące rozwiązanie Cyfrowego Polsatu.

– wsp. ziu

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kaspersky Lab rugowane z USA

Rosyjski dostawca oprogramowania antywirusowego nie ma już wstępu do amerykańskich instytucji i firm państwowych. ...

Inteligentne zegarki i opaski idą jak woda. Apple podgryzają Chińczycy

Urządzenia z segmentu tzw. wearables w ub. r. trafiły do ponad 172 mln użytkowników. ...

Urlop z Airbnb i kamerą ukrytą w czujniku dymu

W wynajętym poprzez serwis Airbnb wakacyjnym domu znaleziono kamerę internetową. Operator serwisu dożywotnio usunął ...

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Sztuczna inteligencja to magnes na inwestorów. Firmy sciemniają?

AI to dziś motor rozwoju młodych, innowacyjnych firm. Często jest jednak tylko słowem wytrychem. ...

Fake newsy stają się coraz groźniejsze

Nieprawdziwe informacje mogą szkodzić przedsiębiorcom, a nawet wpływać na wyniki wyborów. Do walki z ...