Rozwiązania informatyczne w służbie jakości

mat. pras.

Konkurencja wśród przedsiębiorstw nieustannie rośnie. Te, które nie postawią na efektywność i jakość, wypadną z gry. W optymalizacji biznesu rodzimym firmom pomóc mogą systemy ERP, takie jak proALPHA.

Prawie o 7 proc. rocznie będzie rósł rynek rozwiązań ERP (ang. Enterprise Resource Planning) – prognozuje firma badawcza IDC. Obliczyła, że w 2022 r. rynek ten będzie miał już wartość 77 mld dolarów. Cyfrowa transformacja wymusza inwestycje w innowacyjne technologie – również w przemyśle, który jest głównym motorem polskiej gospodarki. Tymczasem w praktyce nadal wiele krajowych firm analogowo zbiera i przetwarza dane. W erze Przemysłu 4.0 to anachronizm.

Systemy ERP nie tylko usprawniają zarządzanie i automatyzują procesy. Obejmują też cały cykl produkcyjny i pozwalają uniknąć kosztownych błędów. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą wypracowywać lepsze wyniki finansowe i tym samym wartość firm również rośnie.

System pod lupą

Wesprzeć polskie firmy może system proALPHA, który odwzorowuje zachodzące w firmach procesy biznesowe, a także wspiera i modeluje ich przebieg dzięki wbudowanemu Workflow. Pomaga zarządzać jakością na wielu poziomach – począwszy już od etapu przygotowania dokumentacji technicznej wyrobu gotowego, a na obsłudze serwisowej kończąc.

Bez względu na rodzaj realizowanej produkcji w całym procesie wytwarzana i gromadzona jest szeroka gama dokumentów i plików elektronicznych. Przedsiębiorstwa chcą nie tylko zachować aktualną dokumentację, ale także zarządzać zmianami i wersjami kompletnej dokumentacji. Istotne w procesie zarządzania dokumentacją jest to, aby wiedzieć, kto i kiedy dokonał zmiany, dlaczego to uczynił oraz według jakiej dokumentacji została zlecona produkcja – takie możliwości daje właśnie proALPHA ERP w ramach jednego kompletnego systemu, który pokrywa swoją funkcjonalnością procesy biznesowe zachodzące w całym przedsiębiorstwie.

Począwszy od zakupów materiałów, poprzez procesy produkcyjne, aż po realizację standardów jakościowych narzucanych przez klientów. Kluczowym elementem w obszarze zarządzania jakością jest funkcjonalność wspierająca pracę serwisu, która gwarantuje sprawną obsługę zgłoszeń oraz przechowywanie historii poszczególnych obiektów serwisowych.

Narzędzia klasy ERP pomagają uniknąć wielu problemów. Zachowanie wysokiej jakości jest możliwe dzięki regularnej kontroli jakości, w której również pomagają systemy informatyczne. Kolejnym przykładem wsparcia procesów zarządzania jakością w proALPHA jest funkcjonalność umożliwiająca definiowanie częstotliwości i reguł próbkowania względem poszczególnych dostawców. Określa ona pożądaną liczbę próbek dla konkretnej partii danego asortymentu oraz mówi o tym, jaka liczba usterek jest akceptowalna, a jaka spowoduje odrzucenie dostawy.

Jakość priorytetem

Kontrola jakości jest swego rodzaju klamrą spinającą cały proces produkcyjny. Aby przebiegła sprawnie, pracownicy muszą otrzymywać jasną informację, w jaki sposób mają ją realizować. Tu również z pomocą przychodzi
proALPHA ERP. Możemy w systemie zdefiniować tzw. instrukcję wykonawczą. Kompleksowe zarządzanie jakością to również wspomniane już utrzymanie i serwisowanie wyrobów. W proALPHA dla wszystkich produktów oznaczonych numerem serii możliwe jest założenie tzw. teczki produktu. Ten cyfrowy obiekt umożliwia dostęp do kompletu informacji o zmianach dokonanych „w trakcie życia” wyrobu oraz jego elementów składowych. Z poziomu teczki produktu przedsiębiorstwo otrzymuje dostęp do kompletnej historii procesu wytwarzania oraz zdarzeń serwisowych zarejestrowanych na produkcie.

Dla działu serwisu jest to kluczowa funkcjonalność systemu ERP, gdyż na podstawie dostępnych danych o przebiegu procesu produkcji, wykorzystanych materiałach i częściach mogą sprawniej obsługiwać zlecenia serwisowe. Przebieg realizacji zlecenia serwisowego jest również w pełni rejestrowany, a wykorzystane materiały eksploatacyjne i części zamienne są odpowiednio oznaczane i rejestrowane. Spójny system wymusza realizację procedur na każdym etapie obsługi klienta – tj. od przyjęcia zamówienia po jego realizację oraz wsparcie serwisowe.

Rośnie wydajność, spadają koszty

Zdaniem przedsiębiorców główne korzyści wynikające z wdrażania nowoczesnych technologii w obszarze zarządzania produkcją dotyczą poprawy jakości oferowanych produktów (91,5 proc. wskazań), poprawy wydajności (89 proc.) i obniżenia kosztów (88 proc.). Ponadto 85 proc. respondentów oczekuje wyższej rentowności produkcji, 82,5 proc. wzrostu przychodów, a 80 proc. pozyskania nowych klientów – wynika z raportu „Innowacyjność w sektorze mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce”, przygotowanego przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz firmę Siemens.

Wdrożenie narzędzia systemu proALPHA jest szansą na sprawne zarządzanie jakością i wpływa na zwiększenie wydajności przedsiębiorstw.

Więcej o systemie ERP dla produkcji dowiesz się tutaj.

proalpha.com

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe przepisy uderzą w biznes na hulajnogach

Segwaye, trójkołowce, tandemy i profesjonalne jednoślady nie spełnią wymogów nowej ustawy. Co więcej, część ...

Facebook jak „cyfrowi gangsterzy”

Wielka Brytania oskarża społecznościowego giganta o celowe łamanie prawa i pogardliwe podejście do instytucji ...

Facebook chce internetu z drona

Latające hotspoty są na etapie prac projektowych. Wkrótce mogą ruszyć testy w Australii. Choć ...

Na Marsie powstanie baza. Astronauci ją sobie… wydrukują

Amerykańska agencja kosmiczna rozstrzygnęła pierwszy etap trwającego od 2015 r. konkursu na projekt „osiedla”, ...

Biały Dom chce walczyć z cenzurą w mediach społecznościowych

Prezydent Trump zachęca do dzielenia się przypadkami, w których poglądy stały się powodem zablokowania ...

Sztuczna inteligencja od Google rozpozna zapachy

Zespół naukowców z Google Brain stworzył algorytm, którzy może zidentyfikować zapachy na podstawie ich ...