Lem w walce z hejterami

Adobe Stock

Powstała nowa organizacja, której jednym z głównych celów jest edukacja w zakresie walki z internetowym hejtem.

Jak podkreślają założyciele Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema jest organizacją, która o innowacjach i nowych technologiach mówi w przystępny sposób. Instytut powstał również z myślą o wsparciu obchodów roku Stanisława Lema, przypadającego na jego setną rocznicę urodzin w 2021 r. Instytutem kieruje Maciej Kawecki, były wiceminister cyfryzacji, a obecnie dziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.

Pierwszym projektem organizacji jest akcja „#OgarnijHejt!!” W kampanii społecznej Arkadiusz Jakubik pyta uczestników „co powiedzieliby swojemu hejterowi, gdyby mogli go spotkać?”. Występuje w niej także maka nastolatka, który z powodu interentowego zaszczucia przez hejterów popełnił samobójstwo.

W ramach akcji Instytut Lema do końca 2021 roku chciałby przeszkolić w Polsce uczniów każdej 6, 7 lub 8 klasy szkoły podstawowej z konsekwencji mowy nienawiści.

Organizacja podkreśla, iż chce na nowe technologie patrzeć z perspektywy człowieka, a nie jak większość organizacji w kontekście liczb wyrażających zysk finansowy czy wzrost gospodarczy. Spadkobiercy znanego na całym świecie polskiego pisarza wyrazili zgodę na użycie jego nazwiska w nazwie instytutu.

– Człowiek w XXI w. otoczony jest technologią, ale nie zawsze wie, jak wykorzystać ją dla swojego dobra. To nasza rola. Stawiamy na edukację w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci, prywatności, e-administracji, wykorzystania innowacji w samorządach, czy przeciwdziałamy wykluczeniu cyfrowemu osób starszych – podają założyciele.

Instytut planuje realizację zarówno projektów non-profit o charakterze edukacyjnym i społecznym, jak i projektów komercyjnych w zakresie badań i analiz szeroko rozumianej gospodarki cyfrowej. Instytut funkcjonuje jako think-tank dostarczający decydentom ekspertyzy o najważniejszych trendach technologicznych i gospodarczych wpływających na przyszłość i pozycję Polski.

Mogą Ci się również spodobać

Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od ...

TicWatch, czyli dwa ekrany na nadgarstku

Wydawało się, że rynek smartwatchy został już podzielony. Samsung, LG, Huawei i Apple zagarnęli ...

Alibaba wchodzi na giełdę w Hongkongu. Sezam otwarty

Wtorkowy debiut jest największym na tej giełdzie od dziewięciu lat i jednym z największych ...

Rewolucja w futbolu? Aplikacja zastąpiła trenera

Piłkarze i kibice w Hiszpanii są w szoku. Władze grającego w czwartej lidze klubu ...

Miliard dolarów premii dla prezesa. Padł rekord

Lei Jun, współzałożyciel Xiaomi i obecny prezes firmy dostał naprawdę solidna premię – niemal ...

NapoleonCat wprowadził obsługę Google Reviews

Polskie narzędzie do obsługi social media, NapoleonCat, umożliwia teraz klientom odpowiadanie na opinie pozostawiane ...