E-usługi. Szoper zrobi zakupy spożywcze i dostarczy pod drzwi

Adobe Stock

Rosnące zainteresowanie klientów i model, który się sprawdza na naszym rynku, powodują, że Everli wchodzi do kolejnych miast i podpisuje umowy z kolejnymi sklepami.

Materiał powstał we współpracy z Everli

Od lat coraz chętniej kupujemy online. Dotyczy to też zakupów spożywczych (e-grocery). Prawdziwy boom na te usługi pojawił się po wybuchu epidemii. Ludzie poczuli wtedy potrzebę zamawiania nie tylko pakowanych produktów z długim terminem przydatności do spożycia, ale również świeżych warzyw, owoców, wędlin czy nabiału. Model ten jest przydatny dla osób zapracowanych czy rodziców z małymi dziećmi. Zakupami przez internet mocniej zainteresowali się również seniorzy.

W takie potrzeby zakupowe świetnie wpisuje się oferta Everli, najszybciej rozwijającej się w Europie platformy do zakupów spożywczych online. Model jest o tyle interesujący, że zamówienie klienta realizuje przeszkolony szoper, który dba o najwyższą jakość dostarczanych towarów. Wszystkie świeże i mrożone produkty przewozi w specjalnie przeznaczonych do tego torbach. Odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu – tego samego dnia, nawet w umówionych godzinnych przedziałach. Wszystko odbywa się bezpiecznie, czyli bezgotówkowo oraz bezkontaktowo; szoper oczekuje w bezpiecznej odległości na odbiór zamówienia, które nie pozostaje bez nadzoru.

Świeża żywność

Taki model zakupów wzbudza wśród klientów większe zaufanie, co wprost przekłada się na strukturę koszyka. W koszykach klientów Everli duży udział mają produkty, które zazwyczaj sami wolimy sprawdzić: warzywa, owoce, nabiał czy mięso.

mat. pras.

W ubiegłym roku świeże warzywa znalazły się w 70 proc. koszyków, a owoce – w 62 proc. W prawie co drugim koszyku były sery twarogowe i pleśniowe, mleko i śmietana, a także pieczywo. Klienci chętnie zamawiali także desery, jogurty i napoje mleczne (42 proc. koszyków). Do dwóch koszyków na pięć trafiało mięso, a co do trzeciego – wędliny. Popularne były też przetwory, dodatki oraz woda i napoje kupowane często w zgrzewkach. Aż w dwóch koszykach na trzy znajdowały się produkty oferowane w promocjach.

Od wiosny ogromny wzrost

W czasie pandemii zainteresowanie usługami Everli zwiększyło się bardzo mocno. W okresie największych obostrzeń dotyczących wychodzenia z domu wzrost nowych klientów sięgał nawet tysiąca procent w porównaniu z czasem sprzed kilku miesięcy. Koszyki zwiększyły się średnio o 70–100 proc. Przez kilka ostatnich miesięcy Everli odnotowało większą liczbę nowych rejestracji niż przez trzy lata działalności. Żeby czas oczekiwania na realizację zamówień był stosunkowo krótki, firma zwiększyła liczbę szoperów. Obecnie ok. 90 proc. klientów otrzymuje zamówienia tego samego lub maksymalnie następnego dnia, w zależności od swoich potrzeb.

Zakupy można zrobić przez stronę internetową www.everli.pl lub za pomocą aplikacji w systemach IOS i Android – wygodnie, szybko i z dowolnego miejsca, co pomaga zaoszczędzić czas. Klienci sami wybierają sklep. Na liście są m.in. sklepy stacjonarne takich sieci jak: Auchan, Carrefour, Lidl, Biedronka, a od września także Kaufland. To jedyna tak szeroka oferta w segmencie online na polskim rynku.

Istotne są również ceny – w przypadku sieci partnerskich takie same na platformie jak te oferowane na miejscu w sklepie. Obecnie w zasięgu Everli znajduje się już 17 miast w Polsce mających w sumie ok. 8 milionów mieszkańców.

Teraz Everli, wcześniej Szopi

Everli to jedna z najszybciej rozwijających się firm w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Potwierdza to ranking Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Everli zajęła w nim 73. miejsce na 500 podmiotów. Pod względem pozycji była w rankingu drugą włoską firmą i pierwszą z segmentu e-grocery.

Do lipca tego roku na polskim rynku firma działała pod marką Szopi. Jesienią ubiegłego roku udziały w Szopi.pl zostały przejęte przez włoską spółkę Supermercato24, która teraz zmieniła nazwę na Everli.

OPINIA

Anna Podkowińska-Tretyn,

dyrektor generalna Everli w Polsce

mat. pras. 

Model zakupowy Everli jest odpowiedzią na potrzeby nowoczesnego społeczeństwa. Dzięki niemu dostawy zakupów spożywczych w Polsce weszły na wyższy poziom. Klienci chętnie zamawiają przez internet produkty, które do tej pory woleli wybierać samodzielnie. Zmiana ta dokonała się dzięki temu, że za skompletowanie i dostarczenie zamówienia odpowiada przeszkolony szoper, który jest niejako asystentem klienta. Ma on za zadanie wybrać najlepsze jakościowo towary o możliwie najdłuższej dacie przydatności. W przypadku braku konkretnego produktu klient może skonsultować zamienniki. Możliwa jest również edycja koszyka do ostatniej chwili. Ponieważ szoperzy jeżdżą samochodami, obowiązują ich znacznie wyższe limity wagowe niż w przypadku chociażby dostawców rowerowych, co przekłada się na wielkość koszyków czy brak ryzyka zgnieceń.

Tym, czego chyba wszystkim brakuje, jest czas. Można powiedzieć, że korzystając z możliwości, jakie dają zakupy online, kupujemy sobie czas, który w tradycyjnym modelu musielibyśmy poświęcić na dojazd do sklepu, wybór produktów oraz stanie w kolejkach. Jest to szczególnie przydatne rozwiązanie dla osób zapracowanych czy starszych, które są mniej mobilne, a także dla rodziców, którzy wolą otrzymać zakupy pod same drzwi, bez potrzeby wychodzenia do sklepu z małym dzieckiem.

W Everli stale monitorujemy sytuację związaną z Covid-19 i reagujemy na bieżąco. Dwukrotnie wprowadziliśmy darmową dostawę dla seniorów (osób 60+), którzy
w przypadku zachorowania są szczególnie narażeni. Nasi szoperzy dostarczają zakupy z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa – bezgotówkowo oraz bezdotykowo. ©℗

Materiał powstał we współpracy z Everli

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

SAP wchodzi mocno w sztuczną inteligencję

Znany najmocniej z oprogramowania dla biznesu SAP ogłosił właśnie start nowej oferty systemów opartych ...

Gwiazda YouTube’a z dożywotnim zakazem gry w Fortnite’a

FaZe Jarvis, gwiazda YouTube’a i profesjonalny gracz został dożywotnio usunięty z serwerów Fortnite’a za ...

AI może przewidzieć choroby serca

Sztuczna inteligencja potrafi obliczyć ilość krwi wpływającej do serca, a co za tym idzie ...

Facebook walczy z chińską propagandą. AI „tworzyła” użytkowników

Facebook usunął dwie sieci powiązanych ze sobą kont, które rozpowszechniały chińską, rządową propagandę. Jedna ...

Elektryczna taksówka z Niemiec już w powietrzu

Lilium, niemiecki startup, który pracuje nad latającą taksówką będącą w stanie rozpędzić się do ...

Szefowa hubu IT P&G w Polsce: Połowa naszego działu IT to kobiety

Zdecydowanie wspieramy kobiety zainteresowane karierą w IT. Wiemy bowiem, że zróżnicowane zespoły, składające się ...