Ekosystem Apple. Za co ludzie pokochali elektronikę z nadgryzionym jabłkiem?

Do sklepów trafił właśnie iPhone 11, czyli najnowsza odsłona smartfona projektowanego w kalifornijskim Cupertino. To smartfon topowy, ale i legendarny ze względu na siłę marki Apple, która przez lata zasłużyła na specjalne względy użytkowników. Za co ludzie ją pokochali?

Zrywanie ze schematami

Dla wielu fanów marki Apple jej wartości najlepiej oddaje postać Steve’a Jobsa – pasjonata technologii, wizjonera i perfekcjonisty. To pod jego rządami Apple dokonało kilku prawdziwych rewolucji na rynku elektroniki. Jedną z pierwszych było wprowadzenie do powszechnego obiegu myszki komputerowej, którą dołączano do komputera Apple Lisa w latach osiemdziesiątych. W latach dziewięćdziesiątych kolejno wychodziły na rynek topowe stacjonarne komputery osobiste, a XXI wiek to już wysyp innowacji: od iPodów poprzez iPhone’y, iPady aż po rewelacyjne ultrabooki. Za każdym razem Apple, z Jobsem na czele, rewolucjonizował sposób, w jaki myśleliśmy o elektronice.

Legendarny design

Apple na stałe zapisało się w historii techniki w 2007 roku, kiedy na rynku ukazał się pierwszy smartfon z dużym, dotykowym ekranem. Sceptycy uważali, że rozwiązanie się nie przyjmie, ponieważ ludzie nie potrzebują tak dużych telefonów. Z dzisiejszej perspektywy wydaje się, że była to najbardziej kuriozalna, choć szeroko rozpowszechniona opinia, na temat rynku elektroniki. Za sukcesem pierwszych iPhonów stał surowy, minimalistyczny design, wiązany zazwyczaj z nazwiskiem Jonathana Ive. Kolejne produkty, które ukazywały się na rynku, były konsekwentnie stylistyczne – proste, użyteczne i wykonane z najwyższej jakości materiałów. Dotyczy to tak różnych sprzętów jak iPad, MacBooki Air, myszy Magic Mouse, czy Apple Watch.

Wydajność zawsze na pierwszym miejscu

Apple nie szło nigdy na kompromisy w zakresie jakości. Weźmy przykład smartfonów. Najnowszy chip Apple A13, w który wyposażony został  iPhone 11, podobnie jak poprzednie rozwiązania z rodziny Bionic, po prostu nie ma godnej siebie konkurencji. Za to ludzie pokochali systemy macOS przeznaczone dla komputerów i iOS stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych. iPhone 11 pracuje pod kontrolą nowego iOS 13, który wprowadził sporo ulepszeń (np. nowy wygląd, nowy sposób ochrony prywatności) do ostatniej wersji. Najnowszą wersję kultowego produktu możemy kupić nie tylko w popularnych iSpotach czy sklepach z elektroniką. Iphone 11 i jego wyższy odpowiednik Iphone 11 Pro dostępne są również w sieci PLAY.

Użytkownik w centrum uwagi

Jeszcze jedną kluczową cechą systemu iOS jest bajeczna łatwość jego obsługi. Apple nigdy nie zdobyłoby obecnej popularności i pozycji, gdyby nie to, że zawsze stawiało na doświadczenie użytkowników, co widać m.in. na przykładzie iPhone’ów. Usługi takie jak iMessage (czyli możliwość przesyłania krótkich wiadomości tekstowych z wykorzystaniem internetu, co przydaje się m.in. w czasie dalekich podróży), AirDrop (łatwe przekazywanie plików pomiędzy urządzeniami), czy FaceTime (rozmowy głosowe, na których wzorował się m.in. Google Duo) to znaczne ułatwienia dla użytkowników. Prawdziwym przełomem była przed laty również integracja całego ekosystemu – konto Apple ID służyło do logowania się na wszystkich zintegrowanych ze sobą sprzętach.

Ekskluzywne produkty prezentowane ze smakiem

Jobs zdołał wykreować jeszcze jedną cechę, która dziś wiąże się nieodłącznie z wizerunkiem firmy Apple – poczucie wyjątkowości i ekskluzywności. Przygotowywane w każdym calu konferencje produktowe szybko stały się znakiem rozpoznawalnym firmy. Perfekcyjne były więc nie tylko same produkty i ich opakowania (co przysporzyło wielu fanów), lecz również sposób prezentacji efektów pracy inżynierów i designerów. Dziś wiele firm, np. chińskie  Xiamomi próbuje naśladować te legendarne konferencje, ale różnicę widać gołym okiem – na tych konferencjach liczy się cena i parametry sprzętowe. Nie ma show w postaci laptopa wyciąganego z koperty, nie ma aury tajemnicy, a w rezultacie nie ma również prestiżu, który nieodłącznie wiąże się produktami z nadgryzionym jabłkiem.

Materiał Partnera 

Mogą Ci się również spodobać

Producenci gier ostro walczą o pracowników

Atrakcyjne wynagrodzenie, elastyczne godziny pracy i inne korzyści – tak studia tworzące gry próbują ...

Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki

16-latkowie okazali się lepsi od sztucznej inteligencji Google`a. Lider na rynku SI nie poradził ...

Prezes 11 bit studios: Chcemy wydawać po cztery gry rocznie

Firma prowadzi prace nad „Projektem 8”, produkcją większą niż tegoroczny „Frostpunk”. Najpewniej zostanie wydana ...

IKEA idzie w internet

Koncern ogłosił plan globalnej transformacji. Stawia na mocniejszą obecność w kanale internetowym, który daje ...

Naukowcy nauczą pojazdy, jak reagować na niebezpiecznych kierowców

Już za kilka lat zobaczymy pierwsze autonomiczne pojazdy, które będą musiały zmierzyć się wówczas ...

I Ty możesz zapobiec kontrabandzie

Po prowadzeniu własnego foodtracka i stacji benzynowej teraz możesz zostać pracownikiem ochrony lotniska. Drago ...