Pandemia i niepewna sytuacja pokazuje, że obecność firm w świecie wirtualnym jest w zasadzie obowiązkiem, podobnie jak dbanie o wizerunek oraz widoczność.

Zwiększa się liczba sklepów internetowych, rosną również wydatki na zakupy online. Użytkownicy Internetu nie rozstają się z wyszukiwarką. Korzystają z niej i na urządzeniach mobilnych, i stacjonarnych. Podejmując decyzję o zakupach czy wyborze usługodawcy pierwsze kroki kierowane w stronę tej najpopularniejszej, czyli Google. To za jej pośrednictwem wyszukiwane są produkty, usługi a także opinie i rekomendacje. Nawet lokalnie działające firmy usługowe muszą dać się znaleźć.

Nie ma wątpliwości, że absolutną koniecznością jest zadbanie o widoczność firmy w Internecie, a dokładnie o czytelną i jasną drogę, którą bez żadnych przeszkód podążą klienci oraz kontrahenci.

Dać się znaleźć

W dzisiejszym świecie głównym wyzwaniem jest dać się znaleźć, dlatego firmy inwestują w pozycjonowanie i reklamę sponsorowaną. To jednak nie koniec. Potrzebna jest również ciągła dbałość o właściwy content, dlatego tak ważna jest interakcja mediów płatnych, pozyskanych i własnych z naciskiem na kanały cyfrowe. Pozycjonowanie, reklama i digital public relations to składowe widoczności, które pozwolą zaistnieć firmie.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to proces optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek, który przynosi efekty po pewnym czasie. Najpopularniejszą wyszukiwarką treści jest oczywiście Google. Zatem, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki, należy ciągle dostarczać nowy content. Jak podkreśla agencja marketingowa NPROFIT na swojej stronie „będzie to nie tylko wyraźny sygnał dla wyszukiwarki, że firma się rozwija, ale również źródło nowych słów kluczowych wpisywanych przez klientów”. Pozycjonowanie pozwala firmom zdobyć satysfakcjonującą pozycję w wynikach organicznych, do których użytkownicy mają największe zaufanie. Jeżeli firma znajduje się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie, szansa na interakcję z użytkownikiem jest większa. To pozycja, o którą warto walczyć.

Reklama

Do czasu pojawienia się mediów społecznościowych i ogólnie technologii cyfrowych, reklama tradycyjna była właściwie najważniejszą inwestycją marketingową, ponieważ mówiąc wprost – najwięcej kosztowała. Obecnie firma ma do dyspozycji wiele możliwości reklamy. Jednak nie zawsze potrafi je trafnie wykorzystać, szczególnie jeżeli decyduje się na samodzielne działanie bez wcześniejszego przygotowania. Kilka zasadniczych błędów, popełnianych przez firmy, wymienionych zostało w poradniku, który ukazał się w ramach kampanii #bądźwidoczny kierowanej do przedsiębiorców. Jego autor, Beniamin Mrówczyńki, szef działu SEM Agencji NPROFIT wskazuje na te najbardziej poważne:

• zbyt wysokie oczekiwania na start,

• brak poprawnego mierzenia konwersji,

• stosowanie niepoprawnych rodzajów kampanii,

• błędna analiza danych,

• kampanie automatyczne.

Wybierane są coraz bardziej wyrafinowane formy reklamy, co nie powinno nikogo dziwić. Firmy równolegle dbają także o obecność w mediach społecznościowych. Konsumenci cyfrowi wymagają większego zaangażowania i aktywności. Wchodzą oni w relacje z firmami i markami właśnie w social mediach. Tutaj nikt nie jest biernym odbiorcą, jak w przypadku reklamy tradycyjnej. Dowodem na to są choćby kryzysy mniejsze bądź większe, które mają swój początek w przestrzeni social mediów. Followersi nie tylko kibicują danej marce, ale również potrafią ją rozliczyć z prowadzonych działań, dlatego tak ważna jest troska o digital public relations.

Digital public relations

Elementem, który także ma wpływ na widoczność firmy w Internecie jest digital public relations. Można korzystać z wielu mediów internetowych: portali, wortali, blogów, vlogów, serwisów informacyjnych firm, instytucji i organizacji oraz social media. Firma ma dziś do dyspozycji różne rodzaje treści, może je łączyć lub zdecydować się na jedną formę. Wszystko zależy od harmonogramu i strategii.

Kampanie digital PR, dzięki wyborowi odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacyjnych będą działać na korzyść firm.

Internet stwarza ogromne możliwości dla firm. Pozycjonowanie, reklama i digital PR to szansa zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i tych, które muszą dostosować się do zachodzących zmian. Warto wykorzystać w zasadzie nieograniczony potencjał Internetu i czerpać z niego korzyści.

Materiał Promocyjny 

Mogą Ci się również spodobać

Amerykański potentat wjeżdża na hulajnogach do Polski

Kolejny gigant na rynku hulajnóg wynajmowanych na minuty wchodzi na nasz rynek. Tym razem ...

Google i Apple wchodzą w medycynę

Sektor medyczny to obecnie najbardziej innowacyjna branża na świecie. Największe firmy wydadzą na badania ...

Polacy sprzedają eko-okulary. Przymierzysz je przez smartfona

Gepetto, znane głównie jako producent drewnianych oprawek do okularów, idzie w nowe technologie. Zaczyna ...

Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są ...

Polsat chce usłonecznić Polskę. Nowa usługa w sklepach Plusa i Cyfrowego Polsatu

Pod marką Esoleo spółki z grupy Zygmunta Solorza zaczęły sprzedaż instalacji fotowoltaicznych w modelu ...

Gwiazda NBA LeBron James króluje na Instagramie

LeBron James znalazł się na czele listy najlepiej zarabiających koszykarzy na Instagramie. Pokonał tym ...