Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Fotorzepa/ Rafał Guz

Spółka ITMAGINATION opracowała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji system, który pozwala znacząco obniżyć czas spędzany przed kasami.

Konsumenci kolejek nie lubią, a nawet co drugi, widząc je przed kasami, rezygnuje z zakupów. Trudno też z nimi walczyć, wciąż obsadzając wszystkie kasy, ponieważ to zbyt kosztowne rozwiązanie ze względu na problemy ze znalezieniem pracowników (trzeba im więcej zapłacić).

CZYTAJ TAKŻE: Klient pod lupą sztucznej inteligencji

Polska firma stworzyła system oparty o sztuczną inteligencję, który przewiduje ruch w sklepie, pomagając w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.

Nie chodzi tylko o zauważenie kolejek w momencie ich powstawania, ponieważ to zrobi monitoring. Ten system analizuje także dane historyczne, co umożliwia prognozowanie ruchu w sklepie. Brane są pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe.

CZYTAJ TAKŻE: Gotówka pokonała Amazona

W razie spodziewanego skoku ruchu informacja w formie SMS-a czy mejla trafia do kierownika, dając czas na otwarcie dodatkowych kas. System już działa w jednej sieci, choć firma nie ujawnia której. Trwają jednak rozmowy w sprawie kolejnych wdrożeń i rozwiązanie może pojawić się nie tylko w polskich, ale także zagranicznych placówkach.

– Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin – mówi Łukasz Dylewski, Data Science Team Manager w ITMAGINATION. – Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Zakupy Polaków będą teraz bardziej inteligentne

Handel w związku z kłopotami z siłą roboczą oraz migracją klientów do kanału internetowego coraz mocniej stawia na nowe technologie. Robią to zarówno sieci spożywcze, jak i odzieżowe. Według Capgemini 74 proc. rozważa takie wdrożenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Youtube ma problem. Nestle i inne firmy wycofują reklamy

Wielkie korporacje wycofują kampanie reklamowe z YouTube z powodu obaw związanych z pedofilskimi treściami ...

Cyfrowi giganci i naukowcy z MIT idą na wojnę z fałszywymi filmami

Facebook i jego partnerzy, m.in. Microsoft, chcą opracować technologię, która bez problemu wykryje fałszywe, ...

Zaskakujący wynik rankingu. Najszybsi i najskuteczniejsi hakerzy

Sponsorowani przez Rosję hakerzy są dużo szybsi niż inne tego typu grupy – twierdzi ...

Laptopy pod specjalnym nadzorem

Warto czasem „przedmuchać” laptopa sprężonym powietrzem albo oddać do specjalistycznego czyszczenia – mówi Tomasz ...

Klienci mogą odwrócić się od Apple

Gigant z Cupertino zaczyna szykować się na gorszy rok. Konsumenci są coraz mniej skłonni ...

Zbliża się finał konkursu dla startupów w Luksemburgu

Przed zagranicznymi inwestorami zaprezentuje się 12 młodych polskich firm technologicznych. 13 grudnia odbędzie się ...