Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Fotorzepa/ Rafał Guz

Spółka ITMAGINATION opracowała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji system, który pozwala znacząco obniżyć czas spędzany przed kasami.

Konsumenci kolejek nie lubią, a nawet co drugi, widząc je przed kasami, rezygnuje z zakupów. Trudno też z nimi walczyć, wciąż obsadzając wszystkie kasy, ponieważ to zbyt kosztowne rozwiązanie ze względu na problemy ze znalezieniem pracowników (trzeba im więcej zapłacić).

CZYTAJ TAKŻE: Klient pod lupą sztucznej inteligencji

Polska firma stworzyła system oparty o sztuczną inteligencję, który przewiduje ruch w sklepie, pomagając w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.

Nie chodzi tylko o zauważenie kolejek w momencie ich powstawania, ponieważ to zrobi monitoring. Ten system analizuje także dane historyczne, co umożliwia prognozowanie ruchu w sklepie. Brane są pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe.

CZYTAJ TAKŻE: Gotówka pokonała Amazona

W razie spodziewanego skoku ruchu informacja w formie SMS-a czy mejla trafia do kierownika, dając czas na otwarcie dodatkowych kas. System już działa w jednej sieci, choć firma nie ujawnia której. Trwają jednak rozmowy w sprawie kolejnych wdrożeń i rozwiązanie może pojawić się nie tylko w polskich, ale także zagranicznych placówkach.

– Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin – mówi Łukasz Dylewski, Data Science Team Manager w ITMAGINATION. – Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Zakupy Polaków będą teraz bardziej inteligentne

Handel w związku z kłopotami z siłą roboczą oraz migracją klientów do kanału internetowego coraz mocniej stawia na nowe technologie. Robią to zarówno sieci spożywcze, jak i odzieżowe. Według Capgemini 74 proc. rozważa takie wdrożenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Coraz chętniej płacimy za e-mail bez reklam

Brak reklam to jedna z przyczyn sukcesu płatnych internetowych platform z filmami. W poczcie ...

Internauta oddaje pieniądze na czas

Tzw. lendtechy, czyli startupy z branży pożyczkowej, zapoczątkowały nową kulturę kredytowania. Badania pokazują, że ...

Najlepiej zarabiający youtuber ma 8 lat

Uwielbiający zabawki Ryan Kaji z Teksasu zarobił w 2019 roku aż 26 mln dolarów, ...

Polskie firmy mocne w sieci

Amerykańskie koncerny zdominowały cyfrowy świat, ale są sektory w Polsce, w których prym wiedzie ...

Smartfony na celowniku hakerów

Firmy, instytucje, celebryci, politycy i zwykli obywatele – wszyscy mogą paść ofiarą cyberataków. Furtką ...

Chińczycy znaleźli sposób na zaginione zwierzęta. Odnajdą je po nosie

Chiński startup Megvii stworzył aplikację, która dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania twarzy będzie identyfikowała zaginione ...