Ten startup zarabia na wirusie. Jego pojazdy nie potrzebują kierowcy

mat. pras.

Chiński startup Neolix, który zajmuje się produkcją autonomicznych pojazdów dostawczych, poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zanotował gwałtowny wzrost popytu na swoje produkty w związku z epidemią nowego koronawirusa.

Według agencji Bloomberga wybuch epidemii koronawirusa poważnie zakłócił działalność wielu firm i nadwyrężył łańcuchy dostaw. Dlatego też wiele firm jest coraz bardziej zainteresowanych rozwiązaniami, które pomimo epidemii pozwolą im na kontynuowanie działalności.

Autonomiczny transport i dostawy towarów ze sklepu do klienta, bez konieczności zatrudniania ludzi, mogą okazać się najważniejszymi „skutkami” epidemii.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne pojazdy mają wozić ludzi w Wielkiej Brytanii

Neolix poinformował, że od stycznia 2020 roku otrzymał ponad 200 zamówień na autonomiczne pojazdy dostawcze. Od uruchomienia produkcji w maju 2019 r. zbudował dotychczas tylko 125 egzemplarzy.

Wśród klientów startupu znaleźli się m.in. koncerny Huawei i Alibaba Group, firma z branży internetowej Meituan Dianping oraz koncern z branży handlu internetowego JD.Com.

Neolix produkuje niewielkie, autonomiczne pojazdy dostawcze. Nie potrzebują kierowcy, a podczas epidemii, wykorzystano je do dostarczania zaopatrzenia medycznego w szpitalach w Wuhan, epicentrum epidemii koronawirusa COVID-19. Pojazdy były też wykorzystywane do dezynfekcji ulic oraz dostarczania żywności pracującym bezpośrednio z zakażonymi.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy biznes twórców Skype`a. Roboty dostarczą zakupy lub posiłek

W Chinach w wyniku epidemii wprowadzono drastyczne zakazy poruszania się. Chińczycy muszą pozostawać w swoich domach, a ulice są puste. Zakaz zniesiono jedynie dla autonomicznych pojazdów dostawczych.

Neolix prognozuje, że do końca tego roku uda się wyprodukować i sprzedać 1000 samochodów dostawczych. Rządy poszczególnych prowincji obiecują nawet firmom współfinansowanie zakupu takiego pojazdu w wysokości do 60 proc. ceny pojazdu – informuje cnet.com.

Startup Neolix został założony w 2018 roku w Pekinie, by konstruować i produkować dostawcze pojazdy autonomiczne. Firma, która zatrudnia obecnie ponad 160 osób, ma nowoczesna fabrykę do produkcji pojazdów w Changzhou, która jest w stanie produkować rocznie do 10 tys. pojazdów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

KE pilnie szuka innowacyjnych firm do walki z koronawirusem

Innowacyjne firmy, które mają technologie przydatne w walce z COVID-19, do jutra mogą składać ...

Rzecz o Innowacjach: Start do pracy z AKE

„Nowa szansa, lepsze jutro”, „Nowe horyzonty” czy „Ścieżka sukcesu” – te optymistycznie brzmiące hasła ...

Taksówkarze mają dość Ubera. Będzie potężny protest

Resort infrastruktury przygotował siódmą już wersję projektu ustawy dotyczącej Ubera. Nie zadowala ona ani ...

Japończycy ratują WeWork. Kontrowersyjny prezes odchodzi z 1,7 mld dol.

Za 80 proc. udziałów w startupie, zajmującym się  wynajmem powierzchni biurowych m.in. dla firm ...

Globalna awaria: Facebook i Instagram nie działają

Na całym świecie nie działają Facebook, Messenger i Instagram. Awaria jest na tyle poważna, że ...

Technologiczny gigant z Kalifornii wchodzi do Polski

Wyceniany na 22,5 mld dol. startup Stripe rusza na podbój europejskich rynków. Ta założona ...