Cyfrowe ekrany zmienią krajobraz miast

mat. pras.

Nowoczesne ekrany cyfrowe zamiast billboardów oraz tradycyjnych nośników reklam i informacji – to przyszłość biznesu i miast smart.

Przystanki autobusowe, hall centrum handlowego, sklepy z odzieżą, drogerie, dworce i lotniska czy sieci salonów usługowych – to tylko kilka z miejsc, w których możemy spotkać zaawansowane ekrany tzw. zmiennej treści. Wyświetlacze LCD lub LED, pozornie podobne do naszych domowych telewizorów, to jednak w praktyce całkowicie inne, innowacyjne i zaawansowane narzędzie, które pozwala nie tylko na prezentację reklam czy informacji, ale również zbierać cenne dane i wchodzić w interakcje z otoczeniem. A wszystko po to, by w sposób jak najbardziej precyzyjny dotrzeć do klienta sklepu czy podróżnego.

Ten perspektywiczny rynek- określany jako digital signage rośnie na świecie jak na drożdżach. Według różnych prognoz w 2023–2024 r. ma być już wart 30–32 mld dol.

Walka o uwagę klienta

W latach 2019–2024 dynamika rozwoju branży digital signage sięgać ma ok. 10 proc. rocznie. Tylko w br. jego globalna wartość wedle analityków MarketsandMarkets przekroczy 20 mld dol. Dane firmy Moffett Nathanson Research wskazują, że w sumie cyfrowa prezentacja treści w 2020 r. będzie stanowić już 54 proc. rynku tego typu ogłoszeń, deklasując reklamy TV (31 proc.) czy tradycyjne nośniki drukowane (14 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Składane ekrany to rewolucja. Po Samsungu wprowadzą je inni producenci

– Kiedyś o sile sprzedaży produktów decydowała marka i jakość. Dziś jednak te różnice się wyrównują i trzeba klienta umieć zainteresować. Rozgrywka o uwagę klienta toczy się więc na poziomie komunikacji. Nowoczesne ekrany mogą dać firmie przewagę konkurencyjną – mówi Wojciech Zaskórski, Enterprise Business Director w Samsung Electronics Polska.

Koreański koncern to wiodący dostawca tego typu rozwiązań na świecie. Jak podaje IDC, w II kwartale ub.r. odpowiadał za 1/3 rynku digital signage (dostarczył w tym okresie blisko 300 tys. ekranów). Największe wzrosty odnotował w Kanadzie (wzrost o 40 proc.) i Ameryce Łacińskiej (wzrost o ponad 215 proc.).

Polski rynek profesjonalnych ekranów jeszcze raczkuje. Znaczenie tego narzędzia w dotarciu do konsumentów coraz mocniej trafia jednak do świadomości przedsiębiorców, instytucji i samorządów.

– Przeciętny warszawiak na przystankach spędza ponad 1 godz. dziennie. To przedstawia ogromny potencjał dla dostawców treści reklamowo-informacyjnych, które mogłyby być wyświetlane na instalowanych tam ekranach – przekonuje Wojciech Zaskórski.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizory wielkie i wciąż nienasycone

Takie ekrany mogą być montowane na wiatach, budynkach czy w sklepowych witrynach, zastępując tradycyjne billboardy. Dziś tzw. outdoor (reklamy zewnętrzne) w Polsce znajduje się jednak wciąż w świecie analogowym. Nadciągająca szybkimi krokami transformacja cyfrowa to szansa na uporządkowanie przestrzeni publicznej. Rozwiązanie to wpisuje się również w ideę ustawy krajobrazowej, która ma ograniczać tzw. szum reklamowy w miastach (to u nas duży problem, bo wedle statystyk mamy nawet 50 razy więcej reklam niż w miastach niemieckich).

Porządkowanie przestrzeni

– Tysiące billboardów na ulicach polskich miast to śmietnik. Uporządkować to mogą cyfrowe rozwiązania, które – gwarantując wymienność kontentu – są w stanie zastąpić tradycyjne nośniki – tłumaczy Enterprise Business Director w Samsung Electronics Polska. I podkreśla, że jeden taki nowoczesny ekran jest w stanie obsłużyć np. 20 kampanii, które musiałyby w tradycyjnym modelu korzystać z aż 20 billboardów.

– Digital signage daje wiele możliwości – porządkuje przestrzeń, ale i umożliwia dostęp do szerokiego przekazywania informacji w ramach smart city, choćby Rządowemu Centrum Bezpieczeństwa, które może w ten sposób publikować ostrzeżenia i komunikaty o zagrożeniach – kontynuuje Zaskórski. – Paleta możliwości wykorzystania tej technologii jest praktycznie nieograniczona – dodaje nasz rozmówca.

Więcej informacji znajdziesz:  https://www.samsung.com/pl/business/displays/

Materiał powstał we współpracy z firmą SAMSUNG

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...

Roślinna wieprzowina wchodzi na rynek. Z probówki, ale smaczna

Amerykańska firma Impossible Foods już wkrótce wprowadzi na rynek wegańskie kiełbasy oraz wieprzowinę. Impossible ...

Pampers wypuszcza inteligentną pieluchę. Są jednak zagrożenia

Dzięki inteligentnym pieluchom informacja o tym, czy dziecko się zmoczyło będzie widoczna na smartfonie. ...

Listonosze dostaną tablety. Potężny kontrakt Poczty

Poczta Polska zawarła umowę na dostawę 30 tys. tabletów. Transakcję ma zrealizować konsorcjum firm ...

Billboard „zobaczy” pojazd i puści odpowiednią reklamę

Technologia polskiego startupu, rodem z filmów s.f., pomogła kanałowi Fox w promocji serialu „Chicago ...

Białorusin wjedzie czołgiem do rosyjskiego parlamentu

Jeden z twórców popularnej na całym świecie gry komputerowej „World of Tanks” chce wkroczyć ...