Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Restauracja McDonald`s w Nowym Jorku
Bloomberg

Najbardziej znana sieć restauracji fast food ma być jak Amazon. Właśnie ogłosiła największą transakcję od 20 lat. To zakup za 300 mln dolarów firmy Dynamic Yield, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia rozwiązań poprawiających zadowolenie klientów.

Gastronomiczny koncern prowadzi modernizację swojej sieci. Plany wydatków na ten cel w samym 2019 roku opiewają na miliard dolarów, a dotyczą jedynie 2 tys. lokali w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza inwestycja będzie skupiała się na unowocześnianiu obsługi klientów korzystających z oferty dla kierowców McDrive.

Firma Dynamic Yield ma za zadanie stworzenie cyfrowego, interaktywnego menu opartego o sztuczną inteligencję. Dostosuje ona dania do takich czynników jak pora dnia, aktualne oblężenie restauracji czy nawet pogoda panująca na zewnątrz. Nowy system ma też pomóc fast foodom w usprawnianiu zamawiania posiłków przez kierowców i rozładować korki przy restauracjach w godzinach szczytu.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wymyśla nowe zaskakujące smaki

Firma testowała wprowadzanie takich rozwiązań w kilku restauracjach na terenie USA w zeszłym roku. Widząc wymierne korzyści płynące z nowocześniejszych metod sprzedaży planuje stopniowe ich rozpowszechnianie również na Starym Kontynencie.

W wideo skierowanym do pracowników dyrektor generalny McDonald`s Steve Easterbrook porównuje posunięcie giganta do tego, jak obecnie działają strony takie jak Amazon czy Walmart, które po dodaniu do koszyka sugerują zakup pokrewnych produktów.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne kamery zmierzą poziom zadowolenia klienta

Zdaniem Easterbrooka firma musi iść z duchem czasu i sukcesywnie odpowiadać na potrzeby rynku, a będąc na nim jednym z największych graczy sama stara się kreować nowe ścieżki rozwoju tego biznesu. Dla takiego giganta jak McDonald’s każdy dodatkowy dolar wydany przez klienta przekłada się na znaczące zwiększenie się przychodów.

Steve Easterbrook objął posadę dyrektora generalnego w styczniu 2015 roku i od tego czasu wdraża plan unowocześniania sieci. Projekt z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie już czwartą innowacją przez niego wprowadzoną. McDonald’s wprowadził już samoobsługowe kioski do składania zamówień w 17 tys. z 36 tys. restauracji na całym świecie, posiada już cyfrowe tablice wyświetlające menu w 22 tys. lokali oraz zaktualizował aplikację mobilną służącą do wyboru i opłacania zamówień.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Karty debetowe chińskiego AliExpressu mogą pojawić się w Polsce

Ofensywę chińskiego potentata handlu internetowego widać także w bankach. AliExpress już z czterema z ...

Kobe Bryant, król koszykówki i startupów

Wybitny amerykański koszykarz, który zginął w wypadku helikoptera niedaleko Los Angeles, pozostawił nie tylko ...

Uber ma kłopot. Pożegna autonomiczne pojazdy?

Startup Postmates miał – przy wsparciu Ubera – zrewolucjonizować dostawy posiłków. Los innowacyjnego projektu ...

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Gigant e-handlu, który właśnie parę dni temu wszedł ze swoją internetową platformą do Polski, ...

Polski bot nauczy angielskiego. Co z lektorami?

Polski startup stworzył bota, który na Facebooku uczy języka angielskiego. Za nowatorskim projektem stoi ...

Za hamburgera zapłacisz bitcoinem

Burger King może być pierwszą na świecie globalną siecią fast foodów przyjmującą płatności w ...