Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Restauracja McDonald`s w Nowym Jorku
Bloomberg

Najbardziej znana sieć restauracji fast food ma być jak Amazon. Właśnie ogłosiła największą transakcję od 20 lat. To zakup za 300 mln dolarów firmy Dynamic Yield, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia rozwiązań poprawiających zadowolenie klientów.

Gastronomiczny koncern prowadzi modernizację swojej sieci. Plany wydatków na ten cel w samym 2019 roku opiewają na miliard dolarów, a dotyczą jedynie 2 tys. lokali w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza inwestycja będzie skupiała się na unowocześnianiu obsługi klientów korzystających z oferty dla kierowców McDrive.

Firma Dynamic Yield ma za zadanie stworzenie cyfrowego, interaktywnego menu opartego o sztuczną inteligencję. Dostosuje ona dania do takich czynników jak pora dnia, aktualne oblężenie restauracji czy nawet pogoda panująca na zewnątrz. Nowy system ma też pomóc fast foodom w usprawnianiu zamawiania posiłków przez kierowców i rozładować korki przy restauracjach w godzinach szczytu.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wymyśla nowe zaskakujące smaki

Firma testowała wprowadzanie takich rozwiązań w kilku restauracjach na terenie USA w zeszłym roku. Widząc wymierne korzyści płynące z nowocześniejszych metod sprzedaży planuje stopniowe ich rozpowszechnianie również na Starym Kontynencie.

W wideo skierowanym do pracowników dyrektor generalny McDonald`s Steve Easterbrook porównuje posunięcie giganta do tego, jak obecnie działają strony takie jak Amazon czy Walmart, które po dodaniu do koszyka sugerują zakup pokrewnych produktów.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne kamery zmierzą poziom zadowolenia klienta

Zdaniem Easterbrooka firma musi iść z duchem czasu i sukcesywnie odpowiadać na potrzeby rynku, a będąc na nim jednym z największych graczy sama stara się kreować nowe ścieżki rozwoju tego biznesu. Dla takiego giganta jak McDonald’s każdy dodatkowy dolar wydany przez klienta przekłada się na znaczące zwiększenie się przychodów.

Steve Easterbrook objął posadę dyrektora generalnego w styczniu 2015 roku i od tego czasu wdraża plan unowocześniania sieci. Projekt z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie już czwartą innowacją przez niego wprowadzoną. McDonald’s wprowadził już samoobsługowe kioski do składania zamówień w 17 tys. z 36 tys. restauracji na całym świecie, posiada już cyfrowe tablice wyświetlające menu w 22 tys. lokali oraz zaktualizował aplikację mobilną służącą do wyboru i opłacania zamówień.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski hyperloop w europejskiej elicie

Hyper Poland, firma zajmująca się rozwojem projektu kolei magnetycznej inspirowanej technologią hyperloop wdrażaną przez ...

Apple i Google w ogniu krytyki. Ułatwiają Saudyjczykom kontrolowanie żon

Koncerny wprowadziły do swoich sklepów internetowych w Arabii Saudyjskiej aplikację, która pozwala mężczyznom kontrolować ...

Rzecz o Innowacjach: Start do pracy z AKE

„Nowa szansa, lepsze jutro”, „Nowe horyzonty” czy „Ścieżka sukcesu” – te optymistycznie brzmiące hasła ...

Słaby debiut Ubera. Czy stanie się drugim Amazonem?

Akcje Uber Technologies straciły 7,6 proc. podczas pierwszego dnia notowań na nowojorskiej giełdzie NYSE. ...

Polski eko-startup na podium międzynarodowego konkursu

Młoda polska firma Syntoil wygrała 250 tys. dolarów w międzynarodowym finale konkursu Chivas Venture. ...

Pierwsza przeglądarka internetowa specjalnie dla graczy

Opera GX to nowa przeglądarka internetowa, która pozwala graczom kontrolować pracę procesora i użycie ...