Sztuczna inteligencja wybierze Ci burgera w McDonald`s

Restauracja McDonald`s w Nowym Jorku
Bloomberg

Najbardziej znana sieć restauracji fast food ma być jak Amazon. Właśnie ogłosiła największą transakcję od 20 lat. To zakup za 300 mln dolarów firmy Dynamic Yield, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia rozwiązań poprawiających zadowolenie klientów.

Gastronomiczny koncern prowadzi modernizację swojej sieci. Plany wydatków na ten cel w samym 2019 roku opiewają na miliard dolarów, a dotyczą jedynie 2 tys. lokali w Stanach Zjednoczonych. Najnowsza inwestycja będzie skupiała się na unowocześnianiu obsługi klientów korzystających z oferty dla kierowców McDrive.

Firma Dynamic Yield ma za zadanie stworzenie cyfrowego, interaktywnego menu opartego o sztuczną inteligencję. Dostosuje ona dania do takich czynników jak pora dnia, aktualne oblężenie restauracji czy nawet pogoda panująca na zewnątrz. Nowy system ma też pomóc fast foodom w usprawnianiu zamawiania posiłków przez kierowców i rozładować korki przy restauracjach w godzinach szczytu.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja wymyśla nowe zaskakujące smaki

Firma testowała wprowadzanie takich rozwiązań w kilku restauracjach na terenie USA w zeszłym roku. Widząc wymierne korzyści płynące z nowocześniejszych metod sprzedaży planuje stopniowe ich rozpowszechnianie również na Starym Kontynencie.

W wideo skierowanym do pracowników dyrektor generalny McDonald`s Steve Easterbrook porównuje posunięcie giganta do tego, jak obecnie działają strony takie jak Amazon czy Walmart, które po dodaniu do koszyka sugerują zakup pokrewnych produktów.

CZYTAJ TAKŻE: Inteligentne kamery zmierzą poziom zadowolenia klienta

Zdaniem Easterbrooka firma musi iść z duchem czasu i sukcesywnie odpowiadać na potrzeby rynku, a będąc na nim jednym z największych graczy sama stara się kreować nowe ścieżki rozwoju tego biznesu. Dla takiego giganta jak McDonald’s każdy dodatkowy dolar wydany przez klienta przekłada się na znaczące zwiększenie się przychodów.

Steve Easterbrook objął posadę dyrektora generalnego w styczniu 2015 roku i od tego czasu wdraża plan unowocześniania sieci. Projekt z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji będzie już czwartą innowacją przez niego wprowadzoną. McDonald’s wprowadził już samoobsługowe kioski do składania zamówień w 17 tys. z 36 tys. restauracji na całym świecie, posiada już cyfrowe tablice wyświetlające menu w 22 tys. lokali oraz zaktualizował aplikację mobilną służącą do wyboru i opłacania zamówień.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sharp chce wyszarpać kawał polskiego rynku smartfonów

Japoński koncern dobrze znany m.in. z produkcji telewizorów, chce podbić europejski rynek urządzeń mobilnych, ...

Gigantyczna kara dla British Airways. Za wyciek danych

Przewoźnik padł w zeszłym roku ofiarą hakerów. Teraz pada „ofiarą” przepisów o ochronie danych ...

Gigantyczna kara dla Google`a

Komisja Europejska nałożyła 1,49 mld euro kary na Google za praktyki ograniczające konkurencję w ...

Gra o Tron: darmowa reklama Starbucksa warta 2 mld dolarów

Niespodziewana wpadka twórców serialu „Gra o Tron” to prawdziwa gratka dla sieci Starbucks. Od ...

Oprogramowanie na zlecenie może być hitem outsourcingu

W Polsce powstaje duża platforma IT. To pierwsza tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej inicjatywa ...

Miniaturowe roboty zrewolucjonizują medycynę. Będą leczyć od wewnątrz

Naukowcy z Georgia Institute of Technology stworzyli robota mierzącego zaledwie 2 milimetry. Badacze przy ...