Sieci [b]Media Markt[/b] i [b]Saturn[/b] rozpoczęły kampanię inaugurującą wprowadzenie sześciu modeli iPada do oferty. Ceny rozpoczynają się od 2,1 tys. zł (za model z dyskiem 16 GB) po 3,3 tys. za iPada z 64 GB pamięci. [b]Media Saturn Holding Polska[/b] (MSHP) podaje w komunikacie, że to oficjalna premiera iPada na rynku polskim w wolnej sprzedaży, a Media Markt i Saturn są jego autoryzowanymi sprzedawcami. Dlatego tablet jest wyposażony w oprogramowanie w polskiej wersji językowej. Poza sieciami MSHP iPad ma być oficjalnie do do kupienia tylko w punktach sprzedających urządzenia [b]Apple[/b] – [b]iSpot[/b].

– Jest za wcześnie na mówienie o poziomie sprzedaży. Zainteresowanie jest na pewno bardzo duże – mówi W[b]ioletta Batóg[/b], rzecznik MSHP. Jednak iPada od jakiegoś czasu można kupić także w sieci [b]Komputronik[/b]. W jej sklepie internetowym najtańsza wersja tabletu kosztuje 1999 zł. – Nic mi nie wiadomo o wyłączności dla żadnej z sieci. U nas iPad jest także w ofercie. Ogólnie zainteresowanie segmentem tabletów jest ogromne, w przypadku iPada wszystko co udaje się nam zamówić od razu sprzedajemy. Do tej pory było to przynajmniej kilkaset sztuk – mówi [b]Maciej Piotrowski[/b] z Komputronika.

Operator sieci [b]Plus[/b] jako pierwszy już w sierpniu rozpoczął sprzedaż iPadów wraz z ofertą mobilnego internetu iPlus. Dla klientów indywidualnych najniższa cena wynosiła 1999 zł, a biznesowych 1639 zł. Operator jednak sprzedaje tablety wraz ze swoimi usługami telekomunikacyjnymi.

Branża podaje, że Polacy kupili dotąd – za pośrednictwem serwisów aukcyjnych czy podczas podróży – ok 20 tys. iPadów. W USA tablet, który trafił na rynek w kwietniu kosztuje od 499 dol. Firma [b]iSuppli[/b] prognozuje, że w tym roku sprzedaż kultowego produktu firmy Apple wyniesie 7,1 mln sztuk.