Sprzedaż słuchawek[b] Nokia[/b] na polskim rynku w 2010 r. wzrosła o ok. 6-8 proc. w stosunku do 2009 r. – dowiedział się serwis rpkom.pl. Nokia Polska, która dziś podsumowywała rok, oficjalnie nie potwierdza tych doniesień, ani nie ujawnia wolumenu sprzedanych w tym roku telefonów.

Jak wynika z informacji rpkom.pl, najpopularniejszym terminalem fińskiego producenta w Polsce jest model E52, którego sprzedano już ponad milion egzemplarzy. Jak powiedział rpkom.pl [b]Piotr Bubak, dyrektor marketingu Nokia Polska[/b], sprzedaż telefonów firmy napędzana jest już przede wszystkim smartfonami.

Dlatego firma w 2011 r. zamierza skupić się na rozwoju swoich produktów z najwyższej półki – dalszym promowaniu smartfona N8 oraz jego biznesowym odpowiedniku, E7. Ten wyposażony w klawiaturę QWERTY odpowiednik N8 ma pojawić się na rynku w pierwszym kwartale 2011 r. O klientów, którzy nie mogą sobie pozwolić na smart fony z najwyższej półki Nokia zamierza powalczyć nową kategorią sprzętu, reprezentowaną już przez telefony takie jak [b]C3-01[/b] i [b]X3-02[/b]. Łączą one prostotę klasycznych tzw. featurephone z możliwościami ekranów dotykowych. – Tego typu telefonów będzie znacznie więcej. Chcemy za ich pomocą odróżnić się od konkurencji – powiedział Piotr Bubak.

Choć Nokia nie ujawniła szczegółowych planów wobec tej klasy urządzeń, to należy się spodziewać intensywnego promowania tych produktów, w miarę jak koncern coraz bardziej skupia się na dostarczaniu usług – map, nawigacji, muzyki. – W 2010 r. nasz Ovi Store w Polsce odnotował około 6-7 razy większą liczbę ściągnięć niż w 2009 r. – ujawnił Piotr Bubak. Jakie przychody w Polsce wygenerował Ovi Store – nie wiadomo. Nie jest jednak tajemnicą, że duża część pobranych z niego pozycji to (podobnie jak w przypadku konkurencji), aplikacje darmowe.

W 2011 r. Nokia chce skupić się także na rozwijaniu tworzonej z Intelem platformy [b]MeeGo[/b]. Na razie brak jednak dat premiery konkretnych urządzeń. Duzy nacisk zostanie także położony na społecznościową aplikację Check In, odpowiednik popularnego w USA i Wielkiej Brytanii serwisu Foursquare, pozwalającego lokalizować na mapie swoich przyjaciół, oraz dzielić się recenzjami odwiedzanych miejsc, restauracji, etc.