Forrester: Twitter mało popularny wśród dorosłych Europejczyków

Publikacja: 12.04.2013 18:49

Blisko 75 proc. dorosłych Europejczyków regularnie korzysta z Internetu, a ponad połowa z nich posiada dwa lub więcej urządzeń łączących się z globalną siecią – wynika z pierwszego raportu firmy Forrester Research na temat stanu konsumentów i technologii na kontynencie, cytowanego przez serwis cellular-news.com.

Dyrektor w Forrester Research, Reineke Reitsma, komentując nowy raport na blogu napisała m.in.: „Firmy, które chcą komunikować się z tymi nowymi, ciągle podłączonymi do Internetu konsumentami, będą musiały wziąć pod uwagę różnice występujące między europejskimi rynkami”.

Wyniki badania Forrestera przeprowadzonego na pięciu największych rynkach europejskich (w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech i w Niemczech) wskazują, że to Brytyjczycy są konsumentami najsilniej związanymi z Internetem. 83 proc. z nich jest w sieci regularnie, 64 proc. najprawdopodobniej posiada laptop, 52 proc. smartfon, a 12 proc. tablet.

U Francuzów urządzenia te można spotkać rzadziej.

Z badania Forrestera wynika również, że tylko 22 proc. Europejczyków pozostaje on-line wychodząc z domu, a 14 proc. w samochodzie.

Twitter, wbrew pozorom i przekonaniu co po niektórych jest mało popularny w Europie. W Niemczech i Francji konto na nim ma odpowiednio 5 i 7 proc. dorosłych mieszkańców. W Wielkiej Brytanii – 18 proc.

Zaś konto na Facebooku ma 58 proc. Europejczyków korzystających z Internetu.

Blisko 75 proc. dorosłych Europejczyków regularnie korzysta z Internetu, a ponad połowa z nich posiada dwa lub więcej urządzeń łączących się z globalną siecią – wynika z pierwszego raportu firmy Forrester Research na temat stanu konsumentów i technologii na kontynencie, cytowanego przez serwis cellular-news.com.

Dyrektor w Forrester Research, Reineke Reitsma, komentując nowy raport na blogu napisała m.in.: „Firmy, które chcą komunikować się z tymi nowymi, ciągle podłączonymi do Internetu konsumentami, będą musiały wziąć pod uwagę różnice występujące między europejskimi rynkami”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Partnera
Play: lider telekomunikacji, który nie zwalnia tempa
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?