W 2014 roku należy spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży tabletów multimedialnych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Colorovo, marki własnej ABC Data, dytrybutora IT, wśród ponad półtora tysiąca resellerów handlujących sprzętem elektronicznym.

Ponad połowa ankietowanych spodziewa się wzrostu sprzedaży tabletów o przynajmniej 5 procent. Czterech na dziesięciu badanych zakłada, że wzrost ten przekroczy 10 procent w porównaniu z wynikiem z 2013 roku. Oczekiwania co do wzrostu sprzedaży najsilniejsze są wśród największych sprzedawców – przede wszystkim dużych sieci handlowych i największych sklepów internetowych.

W badaniu ankietowani wskazali Androida jako najpopularniejszy system operacyjny w tabletach w 2014 roku, ale jednocześnie zauważyli, że będzie rosło znaczenie Windows 8 jako systemu operacyjnego, instalowanego w tabletach.  Badani prognozują, że liderami sprzedaży tabletów będą w 2014 r. trzy firmy: Samsung, Apple i Asus.

W opinii resellerów użytownicy domowi są w stanie zaakceptować cenę tabletu do 800 zł netto. W przypadku segmentu biznesowego cena może być wyższa, powyżej 1 tys. zł.  – Badanie pokazuje jednak, że w Polsce w segmencie biznesowym pojawia się zapotrzebowanie na rozwiązania, tańsze, takich firm jak Colorovo, co chcemy wykorzystać – mówi Dobroslaw Wereszko, członek zarządu ABC Data, odpowiedzialny za markę Colorovo.  Dla takich klientów Colorovo planuje wprowadzenie w kwietniu na rynek tabletu z systemem Windows z ekranem o przekątnej 10-cali.

Z badania wyłania się obraz idealnego, zdaniem klientów, tabletu multimedialnego. Jego podstawową cechą jest ekran o przekątnej zbliżonej do 10 cali (chociaż użytkownicy domowi docenią również bardziej mobilne ekrany o przekątnej około 7-8 cali) z systemem operacyjnym Android lub Windows. Oczekiwania wobec tabletu różnią się, w zależności, czy będzie on wykorzystywany tylko do celów prywatnych, czy także jako narzędzie pracy.