Telewizja w 2020 roku będzie branżą wartą 750 mld dolarów, połowa treści TV będzie konsumowana w formie wideo na życzenie – wynika z analizy Ericsson Media Vision 2020.

Na świecie będzie wówczas 1,5 mld gospodarstw domowych z dostępem do TV cyfrowej, 8 miliardów subskrybentów internetu mobilnego oraz 15 miliardów urządzeń zdolnych odtwarzać wideo.

Ericsson podkreśla, że w 2020 roku sposobów konsumowania treści wideo będzie nieporównywalnie więcej niż obecnie. Zaczynając od oglądania wydarzeń na żywo na ekranie telewizora z ekranem 4K Ultra HD, poprzez przypominanie sobie starych odcinków ulubionego serialu na tablecie w drodze do pracy.

Przyczyni się to do tego, że przychody branży telewizyjenj wzrosną do 750 mld dolarów z poziomu 530 mld dolarów odnotowanego w 2013 roku. Wpływy będą dzielić między sobą właściciele treści, nadawcy, dostawcy usług TV i dostawcy internetu.

Wideo jest najszybciej rosnącym  segmentem w sieciach mobilnych. Według raportu Ericsson Mobility Report, ruch powodowany przez wideo będzie rósł o około 55 proc. rocznie aż do 2019 roku. Już wówczas wideo będzie stanowić ponad połowę globalnego ruchu w sieciach komórkowych.