32,7 mln zł wyniosły łączne przychody ATM w I kwartale 2015 r. i były niższe o 25 proc. niż w analogicznym okresie 2014 r. To efekt zakończenia (w lipcu ub.r.) obsługi sieci teleinformatycznej ogólnopolskiego numeru alarmowego 112 (OST112). Spółka notowała z tego tytułu przychody, korzystając jednocześnie z łączy podwykonawców: Telekomunikacji Polskiej i Exatela.
Poza tym wynikom ATM zaszkodził w I kw. br. spadek przychodów w jednym z dwóch podstawowych segmentów: usług telekomunikacyjnych. „To spowodowało, że całkowite wyniki osiągnięte przez spółkę w pierwszym kwartale bieżącego roku nie są satysfakcjonujące” – czytamy w sprawozdaniu komentarz zarządu.
Usługi centrów danych stanowiły w I kw. br. około połowę przychodów grupy rosnąc rok do roku o 9,4 proc. do 16,7 mln zł. Grupa podała jednocześnie, że skala wykorzystania powierzchni w serwerowniach nie zmieniła się znacząco. Fakturowanych jest około 3,6 tys. m kw.. EBITDA segmentu data center urosła wolniej (do nieco ponad 7,8 mln zł), ale marża osłabiła się z 49,3 proc. w I kw. 2014 do 47 proc. za pierwsze trzy miesiące br.
Do użytkowania został oddany budynek przeznaczony do świadczenia usług komplementarnych do usług kolokacyjnych (usługi biur zapasowych i usługi colo.office). Pierwsi klienci korzystają już z nowych usług – informuje ATM. W połowie roku do użytku oddane ma zostać centrum danych F5.
Segment usług telekomunikacyjnych ATM-u zanotował zaś spadek wpływów o 6,7 proc. do 15,23 mln zł. Dużo silniej spadła jego EBITDA: z 2,2 mln zł rok temu zostało 0,45 mln zł.