Przegląd prasy – piątek 14 września

Publikacja: 14.09.2012 06:00

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Ściganie internetowych oszczerców to kwestia skuteczności służb, a nie prawa

Piotr Pieńkosz

Brak wyodrębnionej kategorii przestępstw internetowych nie jest wytłumaczeniem niskiej skuteczności w ich ściganiu – przypomina rzecznik praw obywatelskich (RPO). W piśmie skierowanym do prokuratora generalnego prof. Irena Lipowicz wskazuje, że osoby, których dobra osobiste zostały naruszone poprzez złośliwe czy obraźliwe opinie w sieci, mają problemy z dochodzeniem swoich praw. Wszystko przez niemrawe działania policji, prokuratury i sądów, dla których wygodnym tłumaczeniem jest brak przepisów dotyczących opisywanego problemu.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=423163 (dostęp płatny)

Najmniej znana sieć społecznościowa świata

Piotr Czarnowski

DeviantART jest wciąż projektem niszowym. Ale to z tego portalu czerpią garściami Facebook, Renren czy Myspace. 13,8 mln zarejestrowanych użytkowników deviantART (13. miejsce w zestawieniu popularności sieci społecznościowych) to zaledwie promil ponad 900-milionowego tłumu, który od 2004 roku udało się zgromadzić portalowi Marka Zuckerberga.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=423210 (dostęp płatny)

Prawda, trochę prawda i e-prawda

Michał Fura

Plotka w internecie potrafi wstrząsnąć nie tylko światem celebrytów, ale też potężnymi rynkami finansowymi. Nauka próbuje więc znaleźć sposób na odcedzenie kłamstwa od prawdy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=423192 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Internet jak w reklamie. Telekomy nie będą mogły naciągać klientów

Przemyslaw Poznański

Pod koniec przyszłego tygodnia UKE przedstawi operatorom tekst przełomowego porozumienia w sprawie jakości świadczonych usług. Podpisanie dokumentu planowane jest na październik.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12481434,Internet_jak_w_reklamie__Telekomy_nie_beda_mogly_naciagac.html

Kto ogarnie reklamę internetową? Wysyp doradców na rynku

Vadim Makarenko

Agencje reklamowe, domy mediowe oraz… firmy doradcze. O prymat na rynku nowych mediów walczy coraz więcej graczy.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12474658,Kto_ogarnie_reklame_internetowa__Wysyp_doradcow_na.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Brainly.com pozyskał pół miliona USD na rozwój

Sylwester Sacharczuk

Polska grupa serwisów edukacyjnych dostała zastrzyk finansowy od funduszu VC Point Nine Capital i inwestorów prywatnych. Firma Brainly.com specjalizuje się w tworzeniu serwisów social learningowych, w których uczniowie pomagają sobie w nauce i zadaniach domowych, dzielą się wiedzą, doświadczeniem i nawiązują nowe znajomości. Zaczęło się od portalu edukacyjnego zadane. pl, który wystartował we wrześniu 2009 r.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=132863# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Ruszamy na zakupy

Piotr Kościelniak

Internet to rynek klienta. Sklepy są nie dalej niż kilka kliknięć myszą. Lub stuknięć palcem w ekran — o ile korzystamy z tabletu. Transakcje za pomocą smartfona lub tabletu są jeszcze łatwiejsze niż przez komputer. Do tego możemy zrobić to przy kawie albo nawet w sklepie – porównując od razu ceny tego samego towaru u konkurencji oraz w serwisach aukcyjnych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164545_Ruszamy_na_zakupy.html (dostęp płatny)

Codzienne zakupy w sieci

Piotr Mazurkiewicz

Aż 77 proc. Polaków kupujących w Internecie przynajmniej raz nabyło w ten sposób artykuły codziennego użytku, jak woda, pieczywo, kosmetyki.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164571_Codzienne_zakupy_w_sieci.html (dostęp płatny)

Internet w każdym domu. Nowym

Urszula Zielińska

Dwa resorty czekają na decyzję Komisji Europejskiej. Przygotowały przepisy zapewniające cyfrowe usługi w każdym nowym budynku. – Notyfikacji spodziewamy się do 25 października – mówi „Rz” Małgorzata Olszewska, wiceminister ds. telekomunikacji w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164570_Internet_w_kazdym_domu_Nowym.html (dostęp płatny)

Nowy iPhone napędzi sprzedaż… poprzednika

Aleksandra Stanisławska , iPhone 5 będzie w Polsce dostępny od 28 września. Zapowiada się wzrost sprzedaży. Tyle że głównie poprzedniego smartfonu Apple’a – modelu 4S. iPhone 5 trafi do Polski w tydzień po amerykańskiej premierze rynkowej. Operatorzy komórkowi – T-Mobile, Orange i Play – twierdzą, że zaoferują go klientom już 28 września. Także Plus zapowiada wprowadzenie do oferty telefonu Apple. iPhone ze względu na wysoką cenę wciąż nie odgrywa dużej roli na polskim rynku. Mimo to czeka nas w tym roku spory wzrost sprzedaży smartfonów z logo jabłka – przewiduje IDC.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164580_Nowy_iPhone_napedzi_sprzedaz_poprzednika.html (dostęp płatny)

Dzieła osierocone w sieci

Mateusz Adamski

Filmy, książki i zdjęcia, które są chronione przez prawa autorskie, a których właścicieli nie można odnaleźć, zostaną wkrótce nieodpłatnie udostępnione w Internecie. Pozwala na to dyrektywa udostępniania kulturalnego dziedzictwa Europy w sieci, przyjęta wczoraj przez Parlament Europejski. Dzieła, które zyskają status osieroconych, będą mogły być publikowane non profit jedynie w Internecie poprzez digitalizację. Jeśli utwór zostanie uznany za osierocony, będzie tak samo traktowany we wszystkich krajach UE. Dotyczy to zarówno materiałów drukowanych, jak i audiowizualnych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1164515_Dziela_osierocone_w_sieci.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Partnera
Play: lider telekomunikacji, który nie zwalnia tempa
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?