Rok 2013 zweryfikuje branże call center pod kątem potrzeb nowych oczekiwań klientów –  przewiduje firma Jabra.

Analizując trendy na rynku telekomunikacyjnym Jabra uwża, że  w dobie wypierania tradycyjnych łączy przez alternatywne kanały, jak social media, video chaty, wiadomości błyskawiczne, wzrośnie zainteresowanie Wirtualnym Call Center. Podążając w stronę optymalizacji  i oszczędności, centra kontaktowe będą funkcjonowały  w nowy sposób. Zwłaszcza te średniej wielkości postawią na mobilne zarządzanie biznesem. Wyposażeni w odpowiedni sprzęt, jak laptop, łącze internetowe oraz słuchawki, konsultanci będą pracować z domu. Większa elastyczność pozwoli na uniknięcie kosztów związanych  z utrzymywaniem biura, a wdrożenie oprogramowania w modelu cloud computing, wyeliminuje potrzebę inwestycji w serwerownie. 

– Efektywność centrów będąca wypadkową wykorzystywanych sprzętów i ich funkcjonalności spowoduje, że w najbliższym, czasie rynek call center stanie się znacznie bardziej sprofilowany  i specjalistyczny. Spodziewane modyfikacje obejmą przede wszystkim urządzenia końcowe, które umożliwią klientom na znacznie szerszy kontakt z biurem niż tylko dedykowany numer telefonu – mówi Tomasz Miller, menedżer ds. produktu w Jabra.