Zdecydowana większość firm w branży telekomunikacyjnej (ponad 70 proc. ) planuje utrzymać wydatki z zakresu public relations w 2013 r. na poziomie z 2012 r. – wynika z badań zrealizowanych przez PMR Research wspólnie z agencją ComPress.

Spośród tych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy zamierzają zmienić swe budżety na działania PR, więcej firm planuje je zwiększyć (ok. 17 proc.) niż zredukować (ok. 13 proc.).

Autorzy badania podkreślają, że w przypadku firm, które planują zintensyfikowanie wydatków na PR nie będą to duże wzrosty, gdyż w większości przypadków  zmiany w budżetach nie przekroczą 10 proc.

– Co zaskakujące, wzrosty wynikają w zdecydowanej większości z ogólnie dobrej kondycji firmy. Ani razu nie pojawiło się wyjaśnienie wskazujące na chęć poprawy sytuacji firmy dzięki intensyfikacji działań PR, co może świadczyć ,że firmy nie wiedzą jak wykorzystywać tego typu narzędzia w tym celu – wyjaśnia Adam Sanocki, account director z ComPress.

A na co ewentualnie firmy zamierzają zwiększyć swoje wydatki? Są to standardowe narzędzia typu: Media Relations, PR produktowy czy też działania w Internecie.