Co trzeci telewizor w UK to smart tv

W Wielkiej Brytanii co trzeci telewizor na rynku to smart tv, a właściciele smart tv spędzają na oglądaniu wideo na żądanie już 2,3 godziny dziennie.

Publikacja: 19.11.2015 21:00

To wciąż nie tyle, ile zabiera im oglądanie telewizji w tradycyjnym wydaniu (4 godziny dziennie), ale całkiem niezły wynik, który rośnie nie tylko dzięki rozwijającej się ofercie VoD tradycyjnych operatorów płatnej telewizji, ale także dzięki Netfliksowi czy Amazon Prime.

Największy odsetek Brytyjczyków, którzy już mają domu smart tv (48 proc.) przyznaje, że kupiło go, żeby móc oglądać coś więcej niż tradycyjną telewizję – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Nielsena i LG.36 proc. uważa za największą zaletę oglądania VoD na smart tv fakt, że to wygodne oraz łatwo dostępne, a 30 proc. – że uwalnia od ramówek przygotowywanych przez nadawców. 29 proc. nie jest zainteresowane ofertą tradycyjnej telewizji.

Kończy się już też paradoksalny początek smart TV, gdy ich sprzedaż, owszem, rosła, ale rynek nie rozwijał się, bo widzowie nie podłączali telewizorów do sieci. W Wielkiej Brytanii telewizory do sieci podłącza już 93 proc. ich właścicieli (dwa lata temu było to 78 proc.).

Także w Polsce niebawem powinien przestać to być kluczowy problem branży. – Wśród telewizorów kupowanych z naszych nowych linii już 80 proc. jest podłączanych do Internetu. Ten odsetek szybko rośnie – mówiła Anna Putts, dyrektor marketingu w Samsung Electronics Polska na konferencji Warsaw International Media Summit, która trwała w tym tygodniu.

Wcześniej w tym roku Nielsen Audience Mesurement, odsetek telewizorów podłączanych do sieci w Polsce oszacował na zaledwie 6 proc.

Na Wyspach prawie 80 proc. wszystkich smart telewizorów obecnych zostało kupionych w ciągu ostatnich dwóch lat, a telewizory z dostępem do sieci to już 29 proc. wszystkich.

O 40 proc. rocznie rośnie też rynek rosyjskiego smart tv, o czym mówił rpkom.pl Egor Yakovlev, założyciel Tvigle – „rosyjskiego Netfliksa”.

Telewizory z dostępem do sieci są też bardzo popularne w Chinach i w USA. Jak podawała niedawno firma badawcza Digital TV Research, na koniec tego roku smart TV będzie stało już w domach na całym świecie prawie 150 mln, ale za pięć lat ta liczba skoczy do prawie 320 mln, z czego ponad 100 mln będzie się znajdować właśnie albo w USA albo w Chinach.

Całościowo telewizorów łączących się z siecią jest jeszcze więcej, bo niekoniecznie muszą mieć wbudowaną taka opcję samodzielnie. Część sprzętów uzyskuje dostęp do sieci poprzez konsole do gier czy dekodery.

Jeśli policzy się wszystkie smart tv w USA, według eMarketera już w tym roku w USA ich użytkowników będzie 140 mln, a w 2020 roku ich liczba przekroczy 200 mln.

To wciąż nie tyle, ile zabiera im oglądanie telewizji w tradycyjnym wydaniu (4 godziny dziennie), ale całkiem niezły wynik, który rośnie nie tylko dzięki rozwijającej się ofercie VoD tradycyjnych operatorów płatnej telewizji, ale także dzięki Netfliksowi czy Amazon Prime.

Największy odsetek Brytyjczyków, którzy już mają domu smart tv (48 proc.) przyznaje, że kupiło go, żeby móc oglądać coś więcej niż tradycyjną telewizję – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Nielsena i LG.36 proc. uważa za największą zaletę oglądania VoD na smart tv fakt, że to wygodne oraz łatwo dostępne, a 30 proc. – że uwalnia od ramówek przygotowywanych przez nadawców. 29 proc. nie jest zainteresowane ofertą tradycyjnej telewizji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Partnera
Play: lider telekomunikacji, który nie zwalnia tempa
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?