Batalię o zainteresowanie uczniów i rodziców rozpoczęły telekomy stacjonarne. Dla Orange Polska i UPC Polska nowy rok szkolny stał się okazją do wprowadzenia na reklamowe sztandary internetu o prędkości 1 Gb/s.
We wtorek dołączyła do nich Netia, operator stacjonarny z grupy Cyfrowy Polsat. Pokazując nową oprawę reklamową , w tym nowego bohatera, który przewijać będzie się w jej kampaniach (błękitny pająk mówiący głosem Czesława Mozila), postawiła „kropkę nad i” oferty kierowanej także do uczniów i ich rodziców. Kampanie Netii, przygotowane (podobnie jak kreacje dla Grupy Cyfrowy Polsat) przez agencję Scholz & Friends, zachęcają do zakupu pakietu usług. Promują łącze 900 Mb/s czy nowe sportowe kanały Polsatu z Ligą Mistrzów włączone m.in. do oferty tego telekomu.
Netia nie ma w ofercie ani telefonów komórkowych, ani innych urządzeń konsumenckich. – Kierujemy klientów zainteresowanych takimi urządzeniami do salonów Plusa – mówi Karol Wieczorek, rzecznik Netii.
W Plusie zaś w tym roku, przynajmniej do tej pory, nie ma dużego wyboru komputerów. Telekom przygotował abonamenty z telefonem, proponując sześć miesięcy bez opłat.
Większy wybór laptopów w abonamencie z dostępem do internetu można znaleźć w ofercie Playa. Jak się dowiadujemy, nową propozycję tego rodzaju przedstawi także jeszcze w tym miesiącu T-Mobile.
Rosnąca konkurencja ze strony hipermarketów RTV/AGD proponujących urządzenia w systemie ratalnym sprawia jednak, że operatorom sprzedaje się komputery coraz trudniej.