58,48 bilionów wonów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem, wyniosły przychody południowokoreańskiego koncernu Samsung Electronics w II kw. br.. Natomiast zysk operacyjny grupy urósł o 0,8 proc. do 14,87 bilionów wonów w porównaniu z analogicznym okresie 2017 r.
Przychody segmentu łączącego sprzedaż sprzętu IT i urządzeń mobilnych (IM) Samsunga, który odpowiada za niemal połowę obrotów grupy, były o 20 proc. niższe niż rok temu (wyniosły 24 bilionów wonów, czyli około 21 mld dol.), a samej części mobilnej obniżyły się o 22 proc.. Zysk operacyjny tej części koncernu spadł rok do roku o 34 proc..
Niższe przychody Samsunga to efekt słabszej niż oczekiwał management sprzedaży tegorocznego flagowca – smartfonu Galaxy S9 – przyznano w raporcie. Co to oznacza dokładnie – nie wiadomo. Grupa konsekwentnie nie podaje liczby sprzedanych urządzeń.
Poinformowała jedynie, że w minionym kwartale obserwowała na rynku nieznaczny wzrost zainteresowania inteligentnymi telefonami oraz tabletami w ujęciu kwartał do kwartału, mimo że był to okres w którym zwykle widoczne jest osłabienie ze względu na sezonowość.
Samsung spodziewa się, że drugie półrocze będzie trudne za sprawą konkurencji, po której spodziewa się produktów o coraz bardziej zaawansowanej specyfikacji, a przy tym tańszych.