Platformy podbijają rynek handlu online. Jest ważny powód

Tzw. marketplace’y rozpychają się nad Wisłą. Według ekspertów Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla rozwoju tego trendu.

Publikacja: 30.05.2022 12:04

Aż 47 proc. rodzimych e-sklepów, decydując się na sprzedaż via marketplace, wybiera Allegro. Ok. 35

Aż 47 proc. rodzimych e-sklepów, decydując się na sprzedaż via marketplace, wybiera Allegro. Ok. 35 proc. stawia na Facebooka, a 9 proc. na różne porównywarki internetowe. Jak wynika z analiz Shoper, dotąd tylko 3 proc. rodzimych e-sprzedawców wybrało serwis Amazon.

Foto: razen Zigic / shutterstock

Zgodnie z raportem firmy OC&C do 2025 r. platformy marketplace w handlu detalicznym oraz w segmencie „travel” (podróże) mają stanowić o nawet 50 proc. wydatków online (statystyka z wyłączeniem Chin). Wzrost tego segmentu w tym okresie szacowany jest na 15 proc. rocznie. A – jak twierdzą analitycy – to dopiero początek rozwoju tego trendu. Internetowe platformy tego typu, zwłaszcza w wyspecjalizowanych sektorach, w których nie ma jeszcze dostatecznej konsolidacji, będą rozwijać się wyjątkowo dynamicznie. Wiele też może wydarzyć się nad Wisłą. Wedle OC&C Polska jest bowiem w gronie najbardziej obiecujących rynków z punktu widzenia serwisów marketplace. W końcu to tu na rynku e-commerce dzieli i rządzi Allegro.

Pozostało 87% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce