Reklama
Rozwiń

Przełom w energetyce i transporcie. Do zasilania wystarczy cement, sadza i woda

Inżynierowie prestiżowego MIT stworzyli „superkondensator” wykonany z obficie występujących i tanich materiałów, które mogą magazynować duże ilości energii. Może łatwo zasilać domy i ładować auta w trakcie jazdy.

Publikacja: 05.10.2023 16:48

Betonowa droga sama zasili jadące samochody elektryczne, rewolucyjny kondensator zapewni także energ

Betonowa droga sama zasili jadące samochody elektryczne, rewolucyjny kondensator zapewni także energię dla domu

Foto: Adobe Stock

Nowa technologia taniego magazynowania energii może przede wszystkim ułatwić wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna czy wiatrowa, umożliwiając sieciom energetycznym utrzymanie stabilności pomimo wahań w dostawach energii odnawialnej.

Naukowcy MIT odkryli, że cement i sadzę można łączyć z wodą, aby stworzyć superkondensator – alternatywę dla baterii. Twierdzą, że ich superkondensator może zostać włączony do fundamentu domu, gdzie przechowywałby energię przez cały dzień, dodając niewiele (lub wcale) do kosztu fundamentu i nadal zapewniając potrzebną wytrzymałość strukturalną. Naukowcy wyobrażają sobie również drogę, która mogłaby zapewnić bezdotykowe ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Prosta, ale innowacyjna technologia została opisana w artykule opublikowanym przez badaczy w czasopiśmie PNAS.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim
Technologie
Google „otwiera” swojego bota. Gemini zyska nowe możliwości?
Technologie
„Gdzie leci Sławosz?” – internet oszalał na punkcie polskiego astronauty. I jego żony
Technologie
AI zmieni zasady gry w reklamie? Polacy mają pomysł