Aktualizacja: 26.10.2025 21:03 Publikacja: 24.10.2025 05:10
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Foto: Adobe Stock
Rozwój sztucznej inteligencji stawia społeczeństwa przed różnymi wyzwaniami. Systemy zdolne do autonomicznego podejmowania decyzji, uczenia się i działania w sposób zbliżony do ludzkiego intelektu nie tylko zmieniają oblicze wielu sektorów gospodarki, lecz także podważają dotychczasowe fundamenty odpowiedzialności prawnej, prywatności i bezpieczeństwa. W efekcie przestrzeń prawna staje się areną napięć pomiędzy potrzebą innowacji a koniecznością zapewnienia ochrony obywateli.
Zarząd spółki nie może tłumaczyć się brakiem wiedzy, środków lub zasobów koniecznych do zapewnienia skutecznego...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
ZUS i sądy kwestionują umowy, gdy ich realizacja przypomina etat. Faktyczny charakter stosunku prawnego może prz...
Nawet najlepiej zaprojektowany system compliance nie zadziała, jeśli zabraknie mu zasobów – ludzi, kompetencji,...
Nieuzyskanie absolutorium nie powoduje automatycznego odwołania z piastowanej funkcji bądź pociągnięcia członka...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki z o.o., określająca przedmiot aportu oraz zawierająca oświadc...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas