Reklama

AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?

Sztuczna inteligencja nie jest narzędziem doskonałym – błędne decyzje algorytmu mogą prowadzić do poważnych konsekwencji.

Publikacja: 24.10.2025 05:10

AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?

AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?

Foto: Adobe Stock

Rozwój sztucznej inteligencji stawia społeczeństwa przed różnymi wyzwaniami. Systemy zdolne do autonomicznego podejmowania decyzji, uczenia się i działania w sposób zbliżony do ludzkiego intelektu nie tylko zmieniają oblicze wielu sektorów gospodarki, lecz także podważają dotychczasowe fundamenty odpowiedzialności prawnej, prywatności i bezpieczeństwa. W efekcie przestrzeń prawna staje się areną napięć pomiędzy potrzebą innowacji a koniecznością zapewnienia ochrony obywateli.

Między innowacją a odpowiedzialnością za AI

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Aport a podwyższenie kapitału zakładowego w spółce z o.o.
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama