Clipperon to system stworzony przez startup Nethansa, działający na polskim i niemieckim rynku e-commerce. Firma, specjalizująca się w kompleksowym prowadzeniu kont na Amazonie oraz automatyzacji sprzedaży na tej platformie, pozyskała w grudniu od inwestorów 8 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz rozwój Clipperona (łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł).

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja z Polski ochroni granice sojusznika USA

System, działający w modelu SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa), oparty jest na technologii AI – sztuczna inteligencja analizuje ofertę konkurencji i optymalizuje na tej podstawie ceny wystawionych na sprzedaż produktów. W efekcie jest w stanie zwiększać marżę e-sprzedawcy.

– Jako cel wyznaczyliśmy sobie zbudowanie pozycji paneuropejskiego lidera w zakresie wsparcia sprzedaży na Amazonie. Stworzony przez nas system jest innowacyjnym rozwiązaniem w skali globalnej. Niebawem będzie on dostępny również w modelu SaaS, stając się jednym z filarów naszej działalności – komentuje Sascha Stockem, prezes Nethansy.

CZYTAJ TAKŻE: Polski algorytm może być rewolucją w kardiologii

Jak podkreśla, za sprawą Clipperona przed sopockim startupem otworzy się wiele nowych rynków. Spółka na razie nie zdradza jednak, gdzie za granicą zamierza rozpocząć działalność.

– Fakt, iż z systemu Clipperon korzystają już firmy z innych europejskich państw, wskazuje wyraźnie, że posiada on potencjał do ekspansji zagranicznej – przekonuje Sascha Stockem. Wśród klientów Nethansy są m.in. Swiss i Wojas.