Clipperon to system stworzony przez startup Nethansa, działający na polskim i niemieckim rynku e-commerce. Firma, specjalizująca się w kompleksowym prowadzeniu kont na Amazonie oraz automatyzacji sprzedaży na tej platformie, pozyskała w grudniu od inwestorów 8 mln zł na ekspansję zagraniczną oraz rozwój Clipperona (łącznie z poprzednimi rundami finansowania spółka pozyskała już 15 mln zł).
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja z Polski ochroni granice sojusznika USA
System, działający w modelu SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa), oparty jest na technologii AI – sztuczna inteligencja analizuje ofertę konkurencji i optymalizuje na tej podstawie ceny wystawionych na sprzedaż produktów. W efekcie jest w stanie zwiększać marżę e-sprzedawcy.
– Jako cel wyznaczyliśmy sobie zbudowanie pozycji paneuropejskiego lidera w zakresie wsparcia sprzedaży na Amazonie. Stworzony przez nas system jest innowacyjnym rozwiązaniem w skali globalnej. Niebawem będzie on dostępny również w modelu SaaS, stając się jednym z filarów naszej działalności – komentuje Sascha Stockem, prezes Nethansy.
CZYTAJ TAKŻE: Polski algorytm może być rewolucją w kardiologii