Materiał powstał we współpracy z ARP
Ruszył rządowy projekt skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne. Ma zachęcić firmy, które do tej pory nie prowadziły sprzedaży e-commerce, do współpracy z platformami sprzedaży internetowej. Organizatorami przedsięwzięcia są Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Agencja Rozwoju Przemysłu.
Paweł Kolczyński, wiceprezes ARP, podkreśla, że e-commerce to obecnie w Polsce prężnie rozwijający się kanał sprzedaży – z zakupów internetowych korzysta ponad 28 mln Polaków. – Chcemy dać szansę małym sklepom, które do tej pory nie istnieją w e-handlu, a mają wszelkie ku temu predyspozycje i mogą w ten sposób zarabiać – podkreślał wiceprezes, komentując uruchomienie projektu. ARP stworzyła stronę internetową (zarabiaj-online.arp.pl), na której przedsiębiorcy mogą się zapoznać z poradnikiem, od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać. Partnerami akcji są wiodący gracze w branży e-handlu (Allegro i OLX) oraz Polski Fundusz Rozwoju.
CZYTAJ TAKŻE: „100 innowacji stulecia”. Sztuczna inteligencja już wie, co kupisz
W przyszłości mogą do niej dołączyć kolejne platformy sprzedażowe, które dzięki kampanii pozyskają nowych użytkowników, a mikro, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwią rozszerzenie dotychczasowej działalności.