Reklama

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Gigant e-handlu, który właśnie parę dni temu wszedł ze swoją internetową platformą do Polski, musiał wycofać się ze z dotychczasowego logo widniejącego w jego aplikacji.

Publikacja: 04.03.2021 13:07

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Foto: Bloomberg

Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. Ikonka Amazon Shopping, którą można było instalować na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzyła się bowiem z Adolfem Hitlerem. Ząbkowana taśma nad uśmiechem faktycznie mogła wyglądać jak wąsy wodza III Rzeszy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon uderza w Parlera, internetowe gniazdo zwolenników Trumpa

Wdrożone w styczniu br. logo pojawiło się w pierwszej kolejności na rynkach brytyjskim, włoskim, czy hiszpańskim, zaś w lutym – na pozostałych. – Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisał w komunikacie Amazon podczas premiery logo.

""

Amazon

Foto: cyfrowa.rp.pl

Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, że dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna. – Kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywołać zachwyt – podkreśla.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: To on zostanie następcą Bezosa w Amazonie. Jest jak cień

Koncern szybko zareagował na spostrzeżenia internautów i zdecydował się, by nie budzić zbędnych kontrowersji i zmienić identyfikator wizualny. Finalnie niebieska taśma przybrała inny kształt, nie kojarzący się z wąsami.

Przypomnijmy, że początkowo logo Amazona przedstawiało sklepowy wózek.

Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
HackNation 2025, czyli technologie, które nie skończą w szufladzie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
INEA partnerem Digital Excellence Awards - współpraca na rzecz przyspieszenia cyfrowej transformacji w Polsce
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama