Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. Ikonka Amazon Shopping, którą można było instalować na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzyła się bowiem z Adolfem Hitlerem. Ząbkowana taśma nad uśmiechem faktycznie mogła wyglądać jak wąsy wodza III Rzeszy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon uderza w Parlera, internetowe gniazdo zwolenników Trumpa

Wdrożone w styczniu br. logo pojawiło się w pierwszej kolejności na rynkach brytyjskim, włoskim, czy hiszpańskim, zaś w lutym – na pozostałych. – Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisał w komunikacie Amazon podczas premiery logo.

""

Amazon

cyfrowa.rp.pl

Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, że dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna. – Kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywołać zachwyt – podkreśla.

CZYTAJ TAKŻE: To on zostanie następcą Bezosa w Amazonie. Jest jak cień

Koncern szybko zareagował na spostrzeżenia internautów i zdecydował się, by nie budzić zbędnych kontrowersji i zmienić identyfikator wizualny. Finalnie niebieska taśma przybrała inny kształt, nie kojarzący się z wąsami.

Przypomnijmy, że początkowo logo Amazona przedstawiało sklepowy wózek.