Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. Ikonka Amazon Shopping, którą można było instalować na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzyła się bowiem z Adolfem Hitlerem. Ząbkowana taśma nad uśmiechem faktycznie mogła wyglądać jak wąsy wodza III Rzeszy.
CZYTAJ TAKŻE: Amazon uderza w Parlera, internetowe gniazdo zwolenników Trumpa
Wdrożone w styczniu br. logo pojawiło się w pierwszej kolejności na rynkach brytyjskim, włoskim, czy hiszpańskim, zaś w lutym – na pozostałych. – Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisał w komunikacie Amazon podczas premiery logo.
Amazon
Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, że dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna. – Kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywołać zachwyt – podkreśla.