W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W tym roku rekord został pobity w skali dwucyfrowej. W ciągu doby wydano niemal 39 mld dol.
CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla
Oczekiwania co do 2019 r. były oczywiście wyśrubowane, w końcu to 11 edycja tego wydarzenia prowadzonego przez grupę Alibaba na coraz większą skalę. Już nie tylko jej serwisy jak Taobao, AliExpress czy Tmall mocno promują specjalne oferty promocyjne na 11 listopada, ale w Chinach również w sklepach stacjonarnych można znaleźć informację o tym wydarzeniu.
– Oczywiście zakładamy rekordowe wyniki w ten dzień – mówił Rzeczpospolitej Alvin Liu, dyrektor generalny Tmall podkreślając, że firma ma ma bardzo ambitne cele jeśli chodzi o dalszy rozwój. To największa platforma do sprzedaży zagranicznych produktów w Chinach, za jej pośrednictwem w Państwie Środka obecne są już choćby polskie marki kosmetyczne, ale również szereg globalnych marek luksusowych.
Ten serwis to domena Chińczyków, w innych krajach można robić zakupy w Chinach przez AliExpress, który działa w ponad 200 krajach. Głównie dzięki niemu międzynarodowa sprzedaż koncernu Alibaba w 2018 r. wzrosła 94 proc.