Salon działa londyńskiej dzielnicy handlowej Spitalfields i oferuje usługi fryzjerskie wyposażone w technologię, w tym konsultacje fryzjerskie w rzeczywistości rozszerzonej – podaje „The Wall Streeet Journal”. Pozwala ona klientom m.in. wypróbować kolor włosów przed wykonaniem farbowania czy nową fryzurę.
Dwupiętrowy sklep o powierzchni ok 140 mkw. umożliwia również streamingowe oglądanie na tabletach Amazon Fire różnych treści podczas wizyty oraz test nowego rozwiązania “point and learn” dedykowanego dla handlu detalicznego. Technologia pozwala klientom wskazać przedmiot na półce, aby wyświetlić informacje o nim na ekranie zamontowanym z tyłu i widocznym w lustrze.
CZYTAJ TAKŻE: Google, Apple, Facebook czy Amazon już nie urosną? Drastyczne regulacje
Konsumenci, którzy chcą kupić produkty na sprzedaż, takie jak odżywka do włosów, muszą zeskanować kody QR wyświetlane na półce, aby zamówić je z dostawą do domu w witrynie Amazon.
Amazon w oświadczeniu podał, że przestrzeń została zaprojektowana jako eksperymentalne miejsce, w którym zaprezentowane zostaną nowe produkty i technologie. Firma ma nadzieję zaoferować klientom nowe doświadczenia, które przyniosą korzyści także całej branży. Salon Amazon jest obecnie otwarty tylko dla pracowników firmy, w najbliższych tygodniach będzie można zapisywać się na wizyty – podała spółka, dodając, że nie ma obecnie planów otwierania kolejnych salonów.