Amazon otworzył pierwszy… salon fryzjerski

Pilotażowy projekt ruszył właśnie w Londynie. Salon jest naszpikowany technologicznymi nowinkami.

Publikacja: 21.04.2021 13:05

Amazon otworzył pierwszy… salon fryzjerski

Foto: Bloomberg

Salon działa londyńskiej dzielnicy handlowej Spitalfields i oferuje usługi fryzjerskie wyposażone w technologię, w tym konsultacje fryzjerskie w rzeczywistości rozszerzonej – podaje „The Wall Streeet Journal”. Pozwala ona klientom m.in. wypróbować kolor włosów przed wykonaniem farbowania czy nową fryzurę.

Dwupiętrowy sklep o powierzchni ok 140 mkw. umożliwia również streamingowe oglądanie na tabletach Amazon Fire różnych treści podczas wizyty oraz test nowego rozwiązania “point and learn” dedykowanego dla handlu detalicznego. Technologia pozwala klientom wskazać przedmiot na półce, aby wyświetlić informacje o nim na ekranie zamontowanym z tyłu i widocznym w lustrze.

CZYTAJ TAKŻE: Google, Apple, Facebook czy Amazon już nie urosną? Drastyczne regulacje

Konsumenci, którzy chcą kupić produkty na sprzedaż, takie jak odżywka do włosów, muszą zeskanować kody QR wyświetlane na półce, aby zamówić je z dostawą do domu w witrynie Amazon.

Amazon w oświadczeniu podał, że przestrzeń została zaprojektowana jako eksperymentalne miejsce, w którym zaprezentowane zostaną nowe produkty i technologie. Firma ma nadzieję zaoferować klientom nowe doświadczenia, które przyniosą korzyści także całej branży. Salon Amazon jest obecnie otwarty tylko dla pracowników firmy, w najbliższych tygodniach będzie można zapisywać się na wizyty – podała spółka, dodając, że nie ma obecnie planów otwierania kolejnych salonów.

Amazon po handlu elektronicznym, subskrypcjach cyfrowych i innych usługach internetowych, coraz mocniej wchodzi także do sprzedaży detalicznej. Po otwarciu kiosków w centrach handlowych, w których można było sprzedawać urządzenia oraz akcesoria i odzież, firma otworzyła swoją pierwszą księgarnię w Seattle w 2015 r. W 2017 roku kupiła ekskluzywną sieć sklepów spożywczych Whole Foods za 13,7 mld dol. i otworzyła kilka sklepów zaprezentować bezgotówkową technologię Just Walk Out, w tym sklep spożywczy Go.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Otwarcie salonu fryzjerskiego nastąpiło po wprowadzeniu profesjonalnej sekcji kosmetycznej w witrynie Amazon w Wielkiej Brytanii, która oferuje lokalnym salonom fryzjerskim i kosmetycznym zaopatrzenie w produkty.

Salon działa londyńskiej dzielnicy handlowej Spitalfields i oferuje usługi fryzjerskie wyposażone w technologię, w tym konsultacje fryzjerskie w rzeczywistości rozszerzonej – podaje „The Wall Streeet Journal”. Pozwala ona klientom m.in. wypróbować kolor włosów przed wykonaniem farbowania czy nową fryzurę.

Dwupiętrowy sklep o powierzchni ok 140 mkw. umożliwia również streamingowe oglądanie na tabletach Amazon Fire różnych treści podczas wizyty oraz test nowego rozwiązania “point and learn” dedykowanego dla handlu detalicznego. Technologia pozwala klientom wskazać przedmiot na półce, aby wyświetlić informacje o nim na ekranie zamontowanym z tyłu i widocznym w lustrze.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów