Miliard na posiłki zamawiane online

Wydatki Polaków na internetowe zamawianie posiłków z dowozem do domu rosną nawet w tempie 50 proc. rocznie.

Jak wynika z danych serwisu PizzaPortal.pl wartość rynku internetowych zamówień posiłków wynosi już 900 mln zł i w kolejnych latach ma nadal szybko rosnąć, by w 2025 r. sięgnąć poziomu 5,6 mld zł. Cały rynek zamówień posiłków, które wciąż najczęściej odbywają się przez telefon, warty jest już 6 mld zł.

Jak podaje Pizzaportal, wśród korzystających z usługi zamówień online dominują kobiety. Najchętniej zamawiają mieszkańcy Krakowa i Sopotu, a wszyscy podkreślają, że najbardziej cenią sobie wysoką jakość posiłków i czas oraz punktualność dostawy. Prognozy dla rynku zamówień online są bardzo obiecujące.

Według raportu branża HoReCa w naszym kraju rośnie ponad 6 proc. rok do roku i wyceniana jest obecnie na blisko 30 mld zł.

– Już w 2025 roku blisko połowa jedzenia będzie zamawiana przez internet, a wartość rynku dostaw ogółem wyniesie 11,8 mld zł. Dalszy rozwój platform typu PizzaPortal.pl, wchodzenie na rynek młodszego pokolenia, a także inwestycje restauracji w dostawę i internetowe kanały zamawiania, spowodują kolejne wzrosty obrotów – mówi Piotr Kruszyński, członek zarządu PizzaPortal.pl.

Patrząc z punktu widzenia obrotów e-commerce, które szacuje się w 2018 r. na 45-50 mld zł, wartość rynku zamówień online jest jeszcze stosunkowo mała. Jednak dynamika przyrostu rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce, którego obroty rosną 10-20 proc. rok do roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Świetny debiut komunikatora Slack. Jest wart 20 mld dol.

Firma, której prezesem i współzałożycielem jest Stewart Butterfield, zakończyła pierwszy dzień notowań na nowojorskiej ...

Zamów przez internet jajka, zjedz i zapłać za trzy tygodnie

Serwis zakupowy Szopi.pl pierwszy w Polsce oferuje klientom w internecie zakupy spożywcze z opóźnioną ...

Umacniamy pozycję numer 1 w AGD

Z polskich fabryk w 2019 r. wyjechało 23,5 mln sztuk sprzętu. Ten rok dla ...

Levi’s i Google wprowadzają na rynek inteligentną kurtkę

Amerykański producent odzieży Levi Strauss & Co. Razem z koncernem Google wprowadza na rynek ...

Rząd chce sięgnąć do kieszeni Ubera

Wkrótce do Sejmu ma trafić projekt ustawy, która zmusi operatorów aplikacji łączących pasażerów z ...

To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

Zaostrza się walka płatnych serwisów wideo na życzenie o internetową widownię. Gdy w 2016 ...