Polski serwis z odzieżą rozpoczyna zagraniczną ekspansję. 11 krajów

W zamian za abonament klienci mogą liczyć na darmowe dostawy lub inne usługi dodatkowe
Shutterstock

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny internetowego sklepu z odzieżą, obuwiem i akcesoriami różnych marek.

We wtorek  Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Answear.com, platformy internetowej prowadzącej sklep z odzieżą, obuwiem i akcesoriami, kontrolowany przez rodzinę Bajołków.

To oznacza, że rusza bodaj ostatnia w tym roku pierwotna publiczna oferta akcji Answear.com, w której na sprzedaż będą zarówno nowe akcje emitowane przez spółkę, jak i pakiet walorów posiadanych przez fundusz inwestycyjny MCI (ma około 1/3 akcji firmy).

CZYTAJ TAKŻE: T-shirt ze słomy? Nowy producent odzieży wchodzi z energią

Za pieniądze z emisji Answear.com chce uruchomić kolejne odsłony serwisu za granicą. Do 2024 r. zamierza wejść do 11 nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej.

– Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże. Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów – zapowiada Krzysztof Bajołek, prezes i główny akcjonariusz Answear.com cytowany w komunikacie na temat zatwierdzenia prospektu.

Po 12 miesiącach zakończonych 30 września przychody Answear.com wyniosły 369 mln zł, a EBITDA 23,4 mln zł. W listopadzie obroty platformy były o 60 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Globalnymi Koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski. Doradcą prawnym Spółki w tym procesie jest Kancelaria Prawna Dubiński Jeleński Masiarz i Wspólnicy. Audytorem Spółki jest Grant Thornton.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Twórcy polskiego Groupona i Travelista wydepilują za miliony

Tomasz Kucharski oraz Paweł Tymczyna ruszyli z nowym biznesem – największą w Polsce siecią ...

Streaming i chmura zdominują gry wideo. Producenci muszą się łączyć

70 proc. firm sektora gier wideo spodziewa się, że w ciągu pięciu lat rynek ...

Nowoczesny ekran może zwiększyć sprzedaż

Digital signage to nie tylko wyświetlanie treści, ale też wchodzenie w interakcję z otoczeniem, ...

Serial oparty na „Władcy Pierścieni” będzie najdroższym w historii

W najbliższych miesiącach Amazon Studios rozpocznie produkcję nowego serialu w Auckland w Nowej Zelandii. ...

Pierwszy milion telefonów 5G

W 2019 r roku zostanie sprzedany pierwszy milion telefonów, które umożliwią korzystanie z sieci ...