Polski serwis z odzieżą rozpoczyna zagraniczną ekspansję. 11 krajów

W zamian za abonament klienci mogą liczyć na darmowe dostawy lub inne usługi dodatkowe
Shutterstock

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny internetowego sklepu z odzieżą, obuwiem i akcesoriami różnych marek.

We wtorek  Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Answear.com, platformy internetowej prowadzącej sklep z odzieżą, obuwiem i akcesoriami, kontrolowany przez rodzinę Bajołków.

To oznacza, że rusza bodaj ostatnia w tym roku pierwotna publiczna oferta akcji Answear.com, w której na sprzedaż będą zarówno nowe akcje emitowane przez spółkę, jak i pakiet walorów posiadanych przez fundusz inwestycyjny MCI (ma około 1/3 akcji firmy).

CZYTAJ TAKŻE: T-shirt ze słomy? Nowy producent odzieży wchodzi z energią

Za pieniądze z emisji Answear.com chce uruchomić kolejne odsłony serwisu za granicą. Do 2024 r. zamierza wejść do 11 nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej.

– Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność. Dodatkowo chcemy dalej rozwijać naszą markę własną Answear LAB, dzięki której jesteśmy w stanie generować relatywnie wysokie marże. Środki pozyskane z IPO z pewnością przybliżą nas do realizacji tych celów – zapowiada Krzysztof Bajołek, prezes i główny akcjonariusz Answear.com cytowany w komunikacie na temat zatwierdzenia prospektu.

Po 12 miesiącach zakończonych 30 września przychody Answear.com wyniosły 369 mln zł, a EBITDA 23,4 mln zł. W listopadzie obroty platformy były o 60 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Globalnymi Koordynatorami oferty, prowadzącymi księgę popytu jest mBank oraz Trigon Dom Maklerski. Doradcą prawnym Spółki w tym procesie jest Kancelaria Prawna Dubiński Jeleński Masiarz i Wspólnicy. Audytorem Spółki jest Grant Thornton.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mogą powstać konkurencyjne badania internetu, telewizji i radia

Gemius i PBI chcą wspólnie badać, jak Polacy korzystają z internetu, radia i telewizji. ...

Kocia karma zamiast konsoli PS5. Plaga kradzieży

W Wlk. Brytanii wśród fanów gier wideo wrze. Doszło bowiem do przypadków, że długo ...

Sztuczna inteligencja pomaga w walce z nałogiem

Pierwsza w Europie aplikacja oceni prawdopodobieństwo złamania abstynencji i samodzielnie zaproponuje optymalną terapię. Polski ...

Kiedy kupujemy w necie? Najnowsze dane mogą zaskakiwać

Dla sklepów internetowych statystycznie najintensywniejszy pod względem sprzedaży jest wtorek, a najsłabiej wypada weekend ...

Do ładowarki nie trzeba będzie kabli. Rewolucyjne rozwiązanie

Chiński producent telefonów Xiaomi zaprezentował nową technologię bezprzewodowego ładowania smartfonów. System Mi Air Charge ...

Randkowy Tinder stworzył własny serial. Zaskakujący

W najbliższy weekend użytkownicy Tindera będą mogli obejrzeć dedykowaną im specjalną, interaktywną serię filmów. ...