Błędy na Facebooku

Bloomberg

Globalny lider mediów społecznościowych przyznał, że przeszacowywał czas oglądania wideo przez jego użytkowników.

Zdaniem jednego z analityków, na którego powołuje się BBC, średni czas oglądania wideo w serwisie mógł być przeszacowany nawet o 80 proc. Błąd spowodowany był faktem nieuwzględniania przez algorytm Google osób, które oglądały nagranie trzy sekundy lub krócej. Okazuje się, że gros użytkowników widziało wideo właśnie przez tak, krótki czas, co dramatycznie wpływało na średni czas oglądania materiałów.

Dane pochodzące z systemu Facebooka pozwalały szacować reklamodawcom, korzystającym z platformy firmy, ile i jak oglądane są ich materiały wideo.

FB zapewnił, że błąd został usunięty i nie wpływał na to, ile reklamodawcy opłacili za usługę. Jedna z największych sieci reklamowych świata – Publicis – nazwała błąd „nieakceptowanym” i zasugerowała, że rozwiązania analityczne FB powinny podlegać weryfikacji zewnętrznych podmiotów.

Mogą Ci się również spodobać

Katarzyna Kolasa: Sztuczna inteligencja staje się lekarzem

W Wielkiej Brytanii aplikacja mobilna jest dla 50 tys. osób narzędziem pierwszego kontaktu ze ...

Reklama online warta więcej niż telewizyjna

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie ...

Trump szykuje uderzenie w Huawei

Prezydent USA Donald Trump ma w tym tygodniu podpisać zarządzenie wykonawcze zakazujące amerykańskim spółkom ...

Katarzyna Kucharczyk: Okazja czyni złodzieja

Pozostawiona w aucie torebka, nieprzypięty rower, otwarte drzwi do mieszkania ułatwiały zadanie przestępcom w ...

Włamał się na konto na Facebooku i wyłudzał pieniądze od znajomych ofiary

Przestępcy coraz częściej atakują za pomocą portali społecznościowych: kradną dane i wyłudzają pieniądze. Wykrywalność ...

Amazon to już Wielki Brat. Wie o klientach prawie wszystko

Amerykański gigant sprzedaży zbiera coraz więcej informacji o klientach, a nawet wchodzi do ich ...