Tencent Music wchodzi na giełdę

Spółka oferująca muzykę w streamingu sprzedała akcje po 13 dol. za walor. W efekcie pozyskała od inwestorów 1,1 mld dol. To prawie dwa razy mnie niż oczekiwała.

Od środy akcje są notowane na nowojorskiej giełdzie. Biorąc pod uwagę cenę z IPO, cały Tencent Music osiągnął wartość 21,3 mld dol. Jest to trzecie pod względem wielkości IPO chińskiej spółki na giełdzie w USA w tym roku.

Tencent Music, który jest spółką zależną chińskiego giganta technologicznego Tencent, miał zadebiutować w październiku, jednak napięcia na linii Waszyngton–Pekin opóźniły całą operację. Dopiero po tym, gdy USA i Chiny zgodziły się na 90-dniowe „zawieszenie broni” w wojnie handlowej, spółka postanowiła przeprowadzić IPO.

Tencent Music oferuje najpopularniejszą w Chinach platformę do odtwarzania muzyki. Jej europejskim odpowiednikiem jest szwedzki Spotify, który zadebiutował na NYSE w kwietniu. W przeciwieństwie do Spotify, Tencent Music osiąga jednak zysk. Chińska firma zanotowała w pierwszych trzech kwartałach 436 mln dol. zysku. Spotify w momencie debiutu miał stratę – w I kwartale wyniosła ona ponad 428 mln dol.

Dominik Osowski

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sukces Hyper Poland w Wielkiej Brytanii

Polski startup technologiczny Hyper Poland przeprowadził udaną rundę finansowania poprzez brytyjską platformę crowdfundingu udziałowego ...

Najlepiej zarabiający youtuber ma 8 lat

Uwielbiający zabawki Ryan Kaji z Teksasu zarobił w 2019 roku aż 26 mln dolarów, ...

Epidemia na nowo odkryła druk 3D. Polskie firmy w czołówce

Druk przestrzenny okazał się ratunkiem dla szpitali, które potrzebują przyłbic i gogli do walki ...

Amerykański szał na jednorożce. Pinterest i Zoom rozbijają bank

Na giełdach w Nowym Jorku zadebiutowały dwie technologiczne spółki, Pinterest i Zoom, określane jako ...

Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty

Masowo zwracamy e-zakupy. Według najnowszego badania „Barometr E-shopper 2018”, przybywa internautów, którzy odsyłają towary ...

Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

Firmy kurierskie zacierają ręce. Boom na e-zakupy sprawia, że popyt na ich usługi rośnie ...