Tencent Music wchodzi na giełdę

Spółka oferująca muzykę w streamingu sprzedała akcje po 13 dol. za walor. W efekcie pozyskała od inwestorów 1,1 mld dol. To prawie dwa razy mnie niż oczekiwała.

Od środy akcje są notowane na nowojorskiej giełdzie. Biorąc pod uwagę cenę z IPO, cały Tencent Music osiągnął wartość 21,3 mld dol. Jest to trzecie pod względem wielkości IPO chińskiej spółki na giełdzie w USA w tym roku.

Tencent Music, który jest spółką zależną chińskiego giganta technologicznego Tencent, miał zadebiutować w październiku, jednak napięcia na linii Waszyngton–Pekin opóźniły całą operację. Dopiero po tym, gdy USA i Chiny zgodziły się na 90-dniowe „zawieszenie broni” w wojnie handlowej, spółka postanowiła przeprowadzić IPO.

Tencent Music oferuje najpopularniejszą w Chinach platformę do odtwarzania muzyki. Jej europejskim odpowiednikiem jest szwedzki Spotify, który zadebiutował na NYSE w kwietniu. W przeciwieństwie do Spotify, Tencent Music osiąga jednak zysk. Chińska firma zanotowała w pierwszych trzech kwartałach 436 mln dol. zysku. Spotify w momencie debiutu miał stratę – w I kwartale wyniosła ona ponad 428 mln dol.

Dominik Osowski

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Microsoft uderzył w hakerów z Korei Północnej

Amerykański koncern, za zgodą sądu, przejął kontrolę nad pięćdziesięcioma domenami, których używała grupa hakerów ...

Słaby debiut Ubera. Czy stanie się drugim Amazonem?

Akcje Uber Technologies straciły 7,6 proc. podczas pierwszego dnia notowań na nowojorskiej giełdzie NYSE. ...

Robert Lewandowski w kreskówce i grze wideo

Studio Mousetrap Games stworzy grę z najlepszym polskim piłkarzem. Potencjalny hit ma być wzorowany ...

Strategiczna inwestycja Orange w centrum Polski

Warsaw Data Hub, czyli nowoczesne centrum przetwarzania danych buduje w podwarszawskich Łazach największy w ...

Aplikacja może „ścigać” uchylających się od kwarantanny

Hiszpania wyjątkowo mocno zmaga się pandemia koronawirusa. Na COVID-19 zmarło już w tym kraju ...

Zaskakujący pomysł na e-zakupy. W Azji już zrobił furorę

Transmisja pakowania produktu czy też przegląd kolorów czy fasonów – live streaming podbija rynek ...