Od środy akcje są notowane na nowojorskiej giełdzie. Biorąc pod uwagę cenę z IPO, cały Tencent Music osiągnął wartość 21,3 mld dol. Jest to trzecie pod względem wielkości IPO chińskiej spółki na giełdzie w USA w tym roku.

Tencent Music, który jest spółką zależną chińskiego giganta technologicznego Tencent, miał zadebiutować w październiku, jednak napięcia na linii Waszyngton–Pekin opóźniły całą operację. Dopiero po tym, gdy USA i Chiny zgodziły się na 90-dniowe „zawieszenie broni” w wojnie handlowej, spółka postanowiła przeprowadzić IPO.

Tencent Music oferuje najpopularniejszą w Chinach platformę do odtwarzania muzyki. Jej europejskim odpowiednikiem jest szwedzki Spotify, który zadebiutował na NYSE w kwietniu. W przeciwieństwie do Spotify, Tencent Music osiąga jednak zysk. Chińska firma zanotowała w pierwszych trzech kwartałach 436 mln dol. zysku. Spotify w momencie debiutu miał stratę – w I kwartale wyniosła ona ponad 428 mln dol.

Dominik Osowski