Reklama

Google po cichu płaci Apple miliardy dolarów

Google płaci miliardy dolarów Apple, żeby być domyślną wyszukiwarką na urządzeniach z nadgryzionym jabłkiem – uważa Goldman Sachs.

Publikacja: 14.02.2019 17:49

Google po cichu płaci Apple miliardy dolarów

Foto: Bloomberg

Analitycy banku, po przeanalizowaniu wyników finansowych Google stwierdzili, że koncern może płacić Apple spore sumy, które w raportach figurują jako „koszt pozyskania ruchu” (TAC).

Tylko w 2018 r. Google mogło przelać na konto Apple prawie 9,5 mld dol.

Tylko w 2018 r. Google mogło przelać na konto Apple prawie 9,5 mld dol. Analitycy Goldman Sachs przewidują, że w przyszłym roku ta kwota wzrośnie do 12,2 mld dol., a w 2021 r. osiągnie poziom 15,6 mld dol.

Przypominają, że Apple lubi chwalić się przed inwestorami zyskami z „usług”. Te zyski pochodzą głównie z wspomnianego TAC i opłat zbieranych z App Store. Apple w rozmowach z inwestorami często mówi o przychodach z miesięcznych subskrypcji np. Apple Music. Okazuje się, że są one jednak niewielkie.

W 2018 r. TAC i App Store wygenerowały 51 proc. przychodów z serwisów i 70 proc. ich zysku – wynika z wyliczeń Goldman Sachs.

Reklama
Reklama

W fiskalnym roku 2018 działalność usługowa Apple przyniosła 37 mld dol. Inwestorzy mają nadzieję, że wzrosty w tym segmencie będą stanowiły większość przychodów Apple. Analitycy Goldman sugerują, że aby tak się stało Apple musi uruchomić nowe usługi jak płatna platforma wideo, magazyny czy przestrzeń dyskowa.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama