Przychody wzrosły w 2018 r. o 19,5 proc. do 721,2 mld juanów (107,1 mld dolarów). Zysk netto wzrósł aż o 25,1 proc. do 59,3 mld juanów. Wzrost ten był napędzany głównie przez biznes konsumencki. Przychody wypracowane przez tę część spółki zwiększyły się o 45,1 proc. do 348,9 mld juanów.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie ZTE podnosi się po amerykańskich sankcjach

Spółka w zeszłym roku musiała się zmierzyć poważnymi problemami wizerunkowymi. Amerykańskie władze namawiały kraje sojusznicze, by wykluczały urządzenia Huawei z budowanych sieci telekomunikacyjnych 5G. Tajne służby USA wskazywały na zbyt bliskie związki Huawei z rządem w Pekinie i straszyły możliwością szpiegowania na jego rzecz. Naciski te przyniosły Amerykanom tylko częściowy sukces. Niektóre kraje np. Niemcy zignorowały je.

CZYTAJ TAKŻE: Unia chce ochrony sieci 5G. To reakcja na tzw. sprawę Huawei

– Patrząc w przyszłość będziemy robić wszystko, by poradzić sobie z zewnętrznymi wstrząsami, poprawić zarządzanie i osiągnąć postęp w kierunku realizacji naszych celów strategicznych – stwierdził Guo Ping, szef grupy Huawei.