Uber Eats sponsorem francuskiej ekstraklasy. Już żartują

Neymar zmieni niebawem logo na swojej koszulce na Uber Eats
AFP

Przez dwa sezony najważniejsza francuska liga piłki nożnej będzie miała w nazwie aplikację do zamawiania jedzenia. „Ligue 1 Uber Eats” startuje w sezonie 2020/21.

Stowarzyszenie zarządzające pierwszą ligą podało, że została podpisana umowa na mocy, której Uber Eats staje się nowym sponsorem i nabywa prawa do nazwy „Ligue 1”. Kontrakt ma obowiązywać od przyszłego sezonu i trwać 2 lata.

Według francuskiego dziennika „Le Figaro” Uber Eats zapłaci LFP (zarządcy Ligue 1) 32 mln euro. Poprzedni sponsor, producent mebli Conform, wydał na takie same prawa dużo mniej – 20 mln euro.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma IT sponsorem piłkarskiego mistrza Francji

– To ważna umowa odzwierciedlająca nowy wymiar Ligue 1 – twierdzi Didier Quillot, prezes LFP. – Jesteśmy dumni, że możemy liczyć na wsparcie Uber Eats, dużej globalnej marki, przy rozwoju mistrzostw Francji – dodał.

Prezes zaznacza, że Ligue 1 jest pierwszą europejską ligą, która postanowił sponsorować amerykański gigant.

Nie jest to jednak pierwszy przypadek, kiedy liga jest sponsorowana dużą marką. Warto wspomnieć chociażby naszą Ekstraklasę, która ma obecnie w nazwie „LOTTO”, a kiedyś „Orange”. Przez wiele lat najważniejsza liga Angli nazywała się Barclays Premier League, a Hiszpanie walczyli o mistrzostwo w La Liga Santander.

„Ligue 1 Uber Eats” jest na tyle zabawną nazwą, że łatwo z niej drwić. Internautom wiele nie potrzeba. Uważają, że będą robić się głodni, patrząc na grę Neymara. Inni twiedzą, że nie da się wymyślić bardziej tandetnej nazwy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojna o pasażerów bliska rozstrzygnięcia. Uber się kaja

Sejm chce w środę w zaledwie trzy godziny określić kształt rynku przewozu osób. Amerykańska ...

Koniec „Simpsonów”? Obecny sezon może być ostatnim

Danny Elfman, kompozytor motywu przewodniego amerykańskiego animowanego serialu komediowego „Simpsonowie”, powiedział, że obecny sezon ...

Mocne wejście CD Projektu i CI Games na Gamescomie

Zaczęły się największe w Europie targi branżowe Gamescom. Polskie studia bez kompleksów konkurują tam ...

Centra usług rosną w Polsce jak na drożdżach

Już 307 tys. osób pracowało w I kwartale br. w nowoczesnych usługach dla biznesu. ...

Kontrowersyjne metody wykrywania raka. Wprowadzają w błąd

Popularne aplikacje na smartfony, mające wykrywać raka, są nieskuteczne. Użytkownicy często o tym nie ...

Spotify testuje nową funkcję. Dla tych co lubią śpiewać

Spotify we współpracy z Musixmatch testuję nową funkcję: wyświetlanie tekstów piosenek w czasie rzeczywistym. ...