Reklama

Pandemia w Amazonie. 20 tys. pracowników zakażonych

Epidemia koronawirusa mocno uderzyła w giganta e-commerce. Nie chodzi jednak o wyniki koncernu, na które lockdown wpłynął wyjątkowo pozytywnie, ale o zdrowie zatrudnionych tam osób.

Publikacja: 02.10.2020 12:52

Pandemia w Amazonie. 20 tys. pracowników zakażonych

Foto: Bloomberg

Jak ujawniła firma Jeffa Bezosa, aż ponad 19,8 tys. jej pracowników uzyskało wynik pozytywny obecność koronawirusa. Chodzi tylko o ludzi pracujących dla Amazona w USA. Nie ujawniono jak dużo zakażeń wykryto np. u pracujących w Polsce.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon ma bat na włamywaczy. Wnętrza mieszkania popilnuje… dron

CNN podaje, że przeprowadzono dokładną analizę danych wszystkich 1,372 mln pracowników tzw. pierwszej linii w Amazonie. Dotyczyło to tych, którzy byli zatrudnieni w dowolnym momencie od 1 marca do 19 września 2020 r. W porównaniu z ogólnym odsetkiem zakażeń dane z Amazona nie są wyjątkowe, a nawet – jak wskazał koncern – były o 42 proc. niższe od tego co wynikałoby ze średniej opracowanej na podstawie analiz ekspertów John Hopkins University.

Amazon nie opublikował tych danych sam z siebie. To efekt wezwań kilkunastu prokuratorów generalnych do opublikowania przez firmy wykazu potwierdzonych przypadków Covid-19 w poszczególnych stanach.

CZYTAJ TAKŻE: Jeff Bezos ma już 200 mld dol. majątku. Ale szybciej zyskuje Elon Musk

Reklama
Reklama

W zeszłym miesiącu firma ogłosiła plany zatrudnienia 100 tys. pracowników. To efekt boomu na zakupy online. Od marca gigant przyjął już do pracy dodatkowe 100 tys. osób. W kwietniu informował o konieczności pozyskania kolejnych 75 tys.

Globalne Interesy
Social media jak papierosy. Pierwszy pozew w sprawie zakazu korzystania przez dzieci
Globalne Interesy
Disney inwestuje w OpenAI. To rewolucja w tworzeniu filmów wideo
Globalne Interesy
„Najbardziej szalony giełdowy debiut w historii”. SpaceX Muska będzie wart biliony dolarów?
Globalne Interesy
Makijaż, dorysowane wąsy i VPN. Młodzi Australijczycy łamią zakaz social mediów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Globalne Interesy
„Przerażające”. McDonald’s wycofał reklamę stworzoną przez sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama