Chodzi o firmę OYO, która grupuje budżetowe hotele czy hostele pod jedną marka i pomaga im zarządzać posiadanymi pokojami, jak również przyciągać grupowych klientów. Firma z Indii chwali się, że w jej sieci działa ok. 10 tys. hoteli w pięciu krajach. Zaczęła działać w Indiach, ale teraz obecna jest także w Nepalu, Malezji czy Chinach, które są głównym celem ekspansji.

Właśnie z myślą o rozwoju firma przeprowadziła niepubliczna ofertę i sprzedała akcje właśnie Airbnb, ale również funduszom takim jak Lightspeed, Sequoia czy Greenoaks Capital. W sumie wycena spółki obecnie wynosi już ok. 5 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: Wynajem domu to za mało. Airbnb wchodzi w transport

Nie wiadomo ile zainwestował Airbnb, ale serwis Techcrunch w oparciu o swoje źródła podał kwotę 150-200 mln dol.

Dla Airbnb to kolejna transakcja w krótkim czasie. Na początku marca firma informowała o przejęciu serwisu HotelTonight. Działa on w podobnym formacie, ale skupia się na ofertach last minute czy promocjach, pojawiających się nawet kilka godzin przed rozpoczęciem czasu ich realizacji. Airbnb nie podało kwoty tej transakcji.

CZYTAJ TAKŻE: Technologiczni giganci idą ławą na giełdę

Amerykański serwis informuje w komunikacie, że w 2018 r. podwoił liczbę dostępnych na nim pokoi. Podaje również, że współpracuje na stałe z ponad 400 tys. firm, które dzięki jego ofercie zarządzają podróżami pracowników. Dodatkowo liczba rezerwacji dotyczących noclegu w ten sam dzień w jaki są zawierane, rośnie rocznie dwukrotnie.