Chodzi o firmę OYO, która grupuje budżetowe hotele czy hostele pod jedną marka i pomaga im zarządzać posiadanymi pokojami, jak również przyciągać grupowych klientów. Firma z Indii chwali się, że w jej sieci działa ok. 10 tys. hoteli w pięciu krajach. Zaczęła działać w Indiach, ale teraz obecna jest także w Nepalu, Malezji czy Chinach, które są głównym celem ekspansji.
Właśnie z myślą o rozwoju firma przeprowadziła niepubliczna ofertę i sprzedała akcje właśnie Airbnb, ale również funduszom takim jak Lightspeed, Sequoia czy Greenoaks Capital. W sumie wycena spółki obecnie wynosi już ok. 5 mld dol.
CZYTAJ TAKŻE: Wynajem domu to za mało. Airbnb wchodzi w transport
Nie wiadomo ile zainwestował Airbnb, ale serwis Techcrunch w oparciu o swoje źródła podał kwotę 150-200 mln dol.
Dla Airbnb to kolejna transakcja w krótkim czasie. Na początku marca firma informowała o przejęciu serwisu HotelTonight. Działa on w podobnym formacie, ale skupia się na ofertach last minute czy promocjach, pojawiających się nawet kilka godzin przed rozpoczęciem czasu ich realizacji. Airbnb nie podało kwoty tej transakcji.