Chiński TikTok zabija Instagrama

TikTok dopiero pokaże na co go stać i pobije pod względem popularności potęgi mediów społecznościowych – uważa założyciel Snapchata.

Publikacja: 21.01.2020 15:10

Alex Zhu,
pomysłodawca
i twórca Musical.ly (obecnie TikTok)

Alex Zhu, pomysłodawca i twórca Musical.ly (obecnie TikTok)

Foto: Bloomberg

– Kocham TikTok; Jestem wielkim fanem – powiedział Evan Spiegel, założyciel i wieloletni
prezes Snapchata podczas spotkania w Digital Life Design. – Media społecznościowe w swojej oryginalnej konstrukcji naprawdę dotyczą statusu, reprezentowania tego, kim jesteś, pokazywania ludziom, że jesteś fajny, uzyskiwania polubień i komentarzy, tego typu rzeczy – dodał sugerując, że właśnie TikTok pod tym względem najlepiej spełnia oczekiwania zwłaszcza młodej rzeszy użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed chińskim wywiadem. W marynarce USA szlaban na TikToka

Instagram opiera się na publikowaniu przez użytkowników zdjęć, często z komentarzem, choć można też zamieszczać krótkie filmy. TikTok to domena filmików, zazwyczaj dość krótkich.

Zdaniem Evana Spiegela użytkownicy wrzucają treści na TikTok, aby pokazać talent, a nie status społeczny. Tymczasem Instagram kojarzy się coraz mocniej właśnie z relacjonowaniem przez celebrytów swoich podróży czy zakupów. Dla młodych ludzi takie informacje są bezużyteczne, ponieważ większość nich dysponuje ograniczonymi zasobami finansowymi.

CZYTAJ TAKŻE: To ma być przełom w walce z hejtem. Instagram sięga po AI

TikTok wyparł już Instagram z czołówki listy najczęściej pobieranych aplikacji społecznościowych w 2019 roku. Rozwój serwisu należącego do Facebooka spowolnił też do jednocyfrowych dynamik po raz pierwszy od 2010 r. Tymczasem TikTok, jak i ICurrently, wciąż rosną dwucyfrowo.

Na koniec 2019 r. Instagram miał ok. 1 mld użytkowników, a TikTok mógł sie pochwalić ok. 500 mln.

– Kocham TikTok; Jestem wielkim fanem – powiedział Evan Spiegel, założyciel i wieloletni
prezes Snapchata podczas spotkania w Digital Life Design. – Media społecznościowe w swojej oryginalnej konstrukcji naprawdę dotyczą statusu, reprezentowania tego, kim jesteś, pokazywania ludziom, że jesteś fajny, uzyskiwania polubień i komentarzy, tego typu rzeczy – dodał sugerując, że właśnie TikTok pod tym względem najlepiej spełnia oczekiwania zwłaszcza młodej rzeszy użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed chińskim wywiadem. W marynarce USA szlaban na TikToka

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ludzie wyginą jak dinozaury? Powstaje system obrony przed kosmicznym zagrożeniem
Globalne Interesy
CrowdStrike zablokował systemy Microsoft. Potężna awaria na całym świecie
Globalne Interesy
OpenAI rozpoczyna wojnę, wprowadzając nowy model ChatGPT. Jest tańszy i szybszy
Globalne Interesy
Elon Musk zabiera swoje firmy z Kalifornii. Podał szokujący powód
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Globalne Interesy
Rosyjski gigant ucieka z USA. Niedostępne oprogramowanie i zwolnienia pracowników