Chiński TikTok zabija Instagrama

TikTok dopiero pokaże na co go stać i pobije pod względem popularności potęgi mediów społecznościowych – uważa założyciel Snapchata.

Publikacja: 21.01.2020 15:10

Alex Zhu,
pomysłodawca
i twórca Musical.ly (obecnie TikTok)

Alex Zhu, pomysłodawca i twórca Musical.ly (obecnie TikTok)

Foto: Bloomberg

– Kocham TikTok; Jestem wielkim fanem – powiedział Evan Spiegel, założyciel i wieloletni
prezes Snapchata podczas spotkania w Digital Life Design. – Media społecznościowe w swojej oryginalnej konstrukcji naprawdę dotyczą statusu, reprezentowania tego, kim jesteś, pokazywania ludziom, że jesteś fajny, uzyskiwania polubień i komentarzy, tego typu rzeczy – dodał sugerując, że właśnie TikTok pod tym względem najlepiej spełnia oczekiwania zwłaszcza młodej rzeszy użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed chińskim wywiadem. W marynarce USA szlaban na TikToka

Instagram opiera się na publikowaniu przez użytkowników zdjęć, często z komentarzem, choć można też zamieszczać krótkie filmy. TikTok to domena filmików, zazwyczaj dość krótkich.

Zdaniem Evana Spiegela użytkownicy wrzucają treści na TikTok, aby pokazać talent, a nie status społeczny. Tymczasem Instagram kojarzy się coraz mocniej właśnie z relacjonowaniem przez celebrytów swoich podróży czy zakupów. Dla młodych ludzi takie informacje są bezużyteczne, ponieważ większość nich dysponuje ograniczonymi zasobami finansowymi.

CZYTAJ TAKŻE: To ma być przełom w walce z hejtem. Instagram sięga po AI

TikTok wyparł już Instagram z czołówki listy najczęściej pobieranych aplikacji społecznościowych w 2019 roku. Rozwój serwisu należącego do Facebooka spowolnił też do jednocyfrowych dynamik po raz pierwszy od 2010 r. Tymczasem TikTok, jak i ICurrently, wciąż rosną dwucyfrowo.

Na koniec 2019 r. Instagram miał ok. 1 mld użytkowników, a TikTok mógł sie pochwalić ok. 500 mln.

– Kocham TikTok; Jestem wielkim fanem – powiedział Evan Spiegel, założyciel i wieloletni
prezes Snapchata podczas spotkania w Digital Life Design. – Media społecznościowe w swojej oryginalnej konstrukcji naprawdę dotyczą statusu, reprezentowania tego, kim jesteś, pokazywania ludziom, że jesteś fajny, uzyskiwania polubień i komentarzy, tego typu rzeczy – dodał sugerując, że właśnie TikTok pod tym względem najlepiej spełnia oczekiwania zwłaszcza młodej rzeszy użytkowników.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed chińskim wywiadem. W marynarce USA szlaban na TikToka

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Strajk w sklepach Apple. Pracownicy chcą sparaliżowac premierę iPhone'a 15
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Globalne Interesy
X (d. Twitter) ma być płatny. Musk ujawnia premierowi Izraela zmiany w serwisie
Globalne Interesy
Zaostrza się wojna USA z Chinami. Republikanie chcą uderzyć we flagowe firmy
Globalne Interesy
Jak okiełznać sztuczną inteligencję? Niespodziewany finał szczytu tuzów AI
Globalne Interesy
Ile trzeba pracować na smartfona Apple? Światowy „Indeks iPhone`a 15” zaskakuje
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej