Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Uber zaczynał jako firma para-taksówkowa. Dziś, głównie w wyniku pandemii i lockdownu, częściej wozi jedzenie niż pasażerów. Dane gigant za II kwartał br. jednoznacznie dowodzą, jak zmienił się profil giganta.

Publikacja: 08.08.2020 00:01

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Przychody z tytułu wożenia pasażerów jeszcze rok wcześniej sięgały niemal 2,4 mld dol. Obecnie zmalały o 67 proc. W ciągu trzech miesięcy, zakończonych 30 czerwca, ta część biznesu wygenerowała już „ledwie” 790 mln dol. To sporo mniej niż Uberowi przynosi wożenie posiłków. Dostawy pizzy, hamburgerów, czy innych dań w II kwartale ub. r. wygenerowały niemal 560 mln dol. W br. trend się odwrócił i takie usługi stały się bardziej dochodowe. Uber przewiózł posiłki za ponad 1,2 mld dol., co oznacza, że sprzedaż takich usług skoczyła w ciągu roku o ponad 100 proc.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Globalne Interesy
Starship Elona Muska poleciał w kosmos. Statek jednak utracono
Globalne Interesy
Amerykanie na potęgę uczą się chińskiego. To efekt zakazu dla TikToka
Globalne Interesy
Gigantyczna rakieta założyciela Amazona Jeffa Bezosa ruszyła w pierwszą misję
Globalne Interesy
Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Co zaoferują Netflix czy Amazon?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Globalne Interesy
Amerykańskie chipy nie dla Polski? Jest ostra reakcja Brukseli
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego