Reklama
Rozwiń
Reklama

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Uber zaczynał jako firma para-taksówkowa. Dziś, głównie w wyniku pandemii i lockdownu, częściej wozi jedzenie niż pasażerów. Dane gigant za II kwartał br. jednoznacznie dowodzą, jak zmienił się profil giganta.

Publikacja: 08.08.2020 00:01

Uber więcej zarabia na jedzeniu niż pasażerach

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Przychody z tytułu wożenia pasażerów jeszcze rok wcześniej sięgały niemal 2,4 mld dol. Obecnie zmalały o 67 proc. W ciągu trzech miesięcy, zakończonych 30 czerwca, ta część biznesu wygenerowała już „ledwie” 790 mln dol. To sporo mniej niż Uberowi przynosi wożenie posiłków. Dostawy pizzy, hamburgerów, czy innych dań w II kwartale ub. r. wygenerowały niemal 560 mln dol. W br. trend się odwrócił i takie usługi stały się bardziej dochodowe. Uber przewiózł posiłki za ponad 1,2 mld dol., co oznacza, że sprzedaż takich usług skoczyła w ciągu roku o ponad 100 proc.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Globalne Interesy
Wkrótce powstaną firmy bez pracowników, AI zastąpi także prezesów. Te prognozy szokują
Globalne Interesy
Trump rusza z wielką „Misją Genesis”. To nowy projekt Manhattan
Globalne Interesy
Z Epsteinem wymieniał maile o swojej studentce. Larry Summers ochodzi z zarządu OpenAI
Globalne Interesy
Miliardy dolarów zagrożone. Wszystko przez AI. Czeka nas powtórka kryzysu?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Globalne Interesy
Ten koncern zmienia pracownicze standardy. Będzie rozliczał z wykorzystania AI
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama