Aż 94 proc. menadżerów na świecie i 97 proc. w Polsce twierdzi, że tempo wdrażania innowacji w ich firmach w ciągu ostatnich trzech lat wzrosło. Z raportu wynika, że liderzy poszukują obecnie odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób wyróżnić się na rynku, na którym wszystkie organizacje posiadają podobne kompetencje cyfrowe.
– Sztuczna inteligencja jest technologią, która będzie najczęściej wykorzystywana w projektach transformacyjnych w najbliższym czasie. Aż 63 proc. firm na świecie i 60 proc. w Polsce zamierza w ciągu najbliższego roku inwestować w rozwiązania oparte na AI – mówi Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.
Na kolejnych miejscach znalazły się analityka, internet rzeczy oraz blockchain, rozszerzona rzeczywistość i robotyzacja. – Postcyfrowy świat nie oznacza, że cyfryzacja się skończyła – podkreśla Borek. – Wręcz przeciwnie. Organizacje muszą wykorzystywać nowe, potężne technologie, aby wprowadzać innowacje w swoich modelach biznesowych i personalizować doświadczenia swoich klientów. Jednocześnie liderzy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że wartości ludzkie, takie jak zaufanie i odpowiedzialność, to nie tylko hasła, ale krytyczne czynniki warunkujące ich sukces – tłumaczy dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. I dodaje, że nadrzędnym celem tych inwestycji będzie stworzenie dodatkowej wartości dla klientów i zapewnienie im spersonalizowanych doświadczeń on-demand (na życzenie).